Klacht GroupDeal: Niet leveren van scherpe aanbieding

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 46568
Gebruiker
Fred Bulthuis
Datum
4 reacties

Details

De klacht

Onlangs heeft u bij ons de volgende deal aangekocht; ‘’Vanaf €9,99 ipv €29,95 – 32GB of 64GB Micro SD kaart incl adapterschuifje om er normale SD van te maken!’’

Tot onze grote spijt moet wij u mededelen dat deze deal niet geleverd kan worden. Bij een controle is gebleken dat deze sd-kaarten niet voldoen aan de door ons gestelde kwaliteitseisen. Uiteraard nemen wij dergelijke beslissingen niet zomaar. Kwaliteit staat bij ons voorop. Aangezien wij deze in dit geval niet kunnen waarborgen, hebben wij ervoor gekozen de uitlevering te annuleren en uw aankoopbedrag te crediteren. Helaas kunnen wij u niet voorzien van een alternatieve oplossing.

Uw creditering is op 8-1-2014 verwerkt. Het bedrag IS overgemaakt naar dezelfde rekening/creditcard als waarmee u de betaling heeft gedaan. Wanneer u met iDeal heeft betaald is de terugstorting binnen een week zichtbaar.

De oplossing

Ik eis levering van een goed product. Bovenstaand verhaal vind ik een slap excuus. Ik wil de bestelde 32 GB (2 stuks) en de 64GB (1 stuks) alsnog ontvangen en dan van een goede kwaliteit. Er is sprake van een geldige koopovereenkomst, betaling heeft bij bestelling 5 weken geleden plaatsgevonden dus wil ik het bestelde ontvangen of een gelijkwaardig vervangend product (bijvoorbeeld van een ander merk). Op mijn klachten heb ik geen reactie ontvangen tot zover.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

GroupDeal is aktief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.

4 reacties

  1. Auteur
    Fred Bulthuis
    Datum
    Bedankt voor uw email. Helaas is er in dit geval sprake van overmacht. GroupDeal werkt als intermediair tussen klant en leverancier en levert de producten dan ook niet zelf. Wij hebben er alles aangedaan een alternatieve oplossing te vinden, maar helaas is dit niet gelukt. Wij hebben daarom in het belang van de klant moeten besluiten de deal te annuleren, daar de kwaliteit van het product niet gegarandeerd kon worden.
    Nogmaals onze excuses voor het ontstane ongemak.
    Wij vertrouwen erop u hierm
  2. Auteur
    Fred Bulthuis
    Datum
    mee voldoende geïnformeerd te hebben.
    Met vriendelijke groeten,
    GroupDeal Customer Service
    GroupDeal-> Tja, met een kluitje in het riet. Verder geen reactie. Aangegeven dat ik hiermee niet accoord ben en ze aan de koopovereenkomst wens te houden. En toen werd het stil.
  3. Auteur
    Fred Bulthuis
    Datum
    Volgens mij is dit geen overmacht maar wanprestatie. Ik denk dat de organisatie maar meer geld moet overmaken om mij in staat te stellen om de aankoop nu, voor meer geld, bij een andere partij te doen. Ik denk dat de aanbieding zo scherp is geweest dat ik naast de koopprijs die ik inmiddels heb terugontvangen nog eens een dergelijk bedrag mag ontvangen om de aanbieding bij een andere partij aan te schaffen. De overmacht waar men zich op beroept is namelijk eenvoudig op te lossen.
  4. Auteur
    Fred Bulthuis
    Datum
    Groupdeal levert gewoon niet en maakt zich er heel makkelijk van af. Daarmee geven ze aan de klant niet heel erg serieus te nemen. Ik zal niet snel bewust nog iets afnemen van een onderdeel van TMG (Telegraaf) . Wat mij betreft staat dit bedrijf op de zwarte lijst.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Fred Bulthuis
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry