Klacht Groupon Nederland: Groupon geeft "Groupon Credits" retour bij faillissement Ballonvaarder i.p.v. mijn betaalde geld terug te storten.

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 106903
Gebruiker
Noordermeer
Datum
4 reacties

Details

De klacht

December 2013 heb ik een groupon aangeschaft voor een ballonvaart met A3 ballon. Na aanschaf hebben wij een vaart geboekt maar wegens weersomstandigheden is deze verplaatst. Op zaterdag 11 april j.l. zou de ballonvaart (afhankelijk van het weer) plaatsvinden, ware het niet dat ik bericht kreeg van de curator dat A3 ballon failliet was verklaard. Hierop heb ik contact opgenomen met Groupon die na een e-mail wisseling aangaf dat zij hadden besloten het aankoopbedrag €135,- terug te betalen in "Groupon Credits" omdat ik geen gebruik heb kunnen maken van de groupon. In deze mail wisseling heb ik meerdere malen aangegeven dat ik het door mij betaalde bedrag €135,- gerestitueerd wilde zien op mijn rekening. Ik heb tevens ook niet in Groupon Credits betaald. Voor ik het wist stonden de Groupon Credits op mijn account bijgeschreven, maar mijn mails werden niet meer beantwoord...


De oplossing

Ik wil alsnog mijn betaalde aankoopbedrag van €135,- gerestitueerd zien op mijn rekening.

4 reacties

  1. Auteur
    Groupon.nl
    Datum
    Beste mevrouw Noordermeer,Bedankt voor uw bericht.Vervelend dat u uw voucher niet heeft kunnen gebruiken.De voucher had tussen het moment van aankoop en 5 januari 2013 al gebruikt moeten zijn.
    Dergelijke afspraken met de partner dat de voucher ook hierna gebruikt mocht worden zijn buiten ons om gegaan en wij kunnen hier eigenlijk geen verantwoordelijkheid in nemen.
    Uw credits zijn ook 1 jaar geldig bij uw volgende aankopen.Heeft u andere vragen?
    Raadpleeg onze FAQ voor de meest gestelde vragen die voorzien zijn van een antwoord via http://www.groupon.nl/faq.Ik hoop u voldoende geinformeerd te hebben omtrent uw vraag over uw voucher en wens u een fijne dag verder.Met vriendelijke groet,
    Groupon Customer Support
  2. Auteur
    Noordermeer
    Datum
    Geachte Groupon Customer Support,
    Op 13 april heb ik een e-mail verstuurd waarin mijn geboekte ticket als bijlage was opgenomen. De Groupon is gebruikt op 31-12-2012 voor het boeken van een ballonvaart op zaterdag 16-03-2013. Dus ruim op tijd. Zoals ook te lezen is op de site van A3 wordt de geldigheid van de voucher verlengd wanneer een ballonvaart door slechte weersomstandigheden geen doorgang kan vinden. Dit is bij ons dus het geval.
    Met vriendelijke groet,
    Kim Noordermeer
  3. Auteur
    Groupon.nl
    Datum
    Beste mevrouw Noordermeer,
    Bedankt voor uw bericht.
    Wij hebben dit nogmaals voor u nagevraagd bij onze financiele afdeling, echter hebben wij alleen toestemming gekregen om uw voucher terug te betalen in Groupon credits.Heeft u andere vragen?
    Raadpleeg onze FAQ voor de meest gestelde vragen die voorzien zijn van een antwoord via http://www.groupon.nl/faq.
    Ik hoop u voldoende geinformeerd te hebben omtrent uw vraag over uw voucher en wens u een fijne dag verder.
    Met vriendelijke groet,
    Groupon Customer Support
  4. Auteur
    Noordermeer
    Datum
    Groupon doet niets met mijn klacht. Hiermee maken ze helaas slechte reclame! Ze reageren vanuit de anonimiteit namelijk "Groupon Customer Support". Ik ben dan ook genoodzaakt vervolgstappen te ondernemen.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Noordermeer
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over Groupon Nederland?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen