Klacht GSMWay: Nepscherm mobiel duur verkocht als merkscherm

PatLevAvondStokstaart

Ik was bij Vodafone om mijn telefoon te laten repareren. Zij konden het daar niet en zeiden dat ik naar GSMWay moest gaan, daar deden ze veel zaken mee. Ik belde eerst erheen om te weten of ze van dit model het scherm hadden (dat was stuk). Ze checkten het en zeiden van wel. Ik dus erheen. Ze zeiden dat ze de telefoon op weg naar huis zouden teruggeven en ik ontving dus de monteur aan huis. Hij gaf de telefoon, die het weer deed. Tot mijn verbazing moest ik contant betalen, zonder factuur. Ik had zoveel geld niet in huis, het was een behoorlijk bedrag (rond de 150/160 euro). Dus ik moest het overmaken, tot mijn verdere verbazing moest ik het op een priverekening storten. Ik vroeg om een factuur maar die heb ik niet gekregen.
Er is niet op mijn mail over de klacht gereageerd. Ik had ze nog wel gemaild om te zeggen dat ik het geld had overgemaakt, ook hier geen reactie op.
Ik voel me toch wel minimaal misleid en ben veel geld kwijt aan een beeldscherm dat de volgende dag al kraste en dat inmiddels zoveel krassen heeft dat het gewoon geen gezicht is. Het is ook nauwelijks schoon te maken. Ik ben er altijd heel voorzichtig mee geweest (het is door een ongeluk stuk gegaan destijds) dus die krassen komen gewoon omdat het dus een nepscherm is. Op internet vond ik helaas recent nog een recensie van iemand die daar ook een nepscherm heeft gekregen. Van de fabrikant begrijp ik dat dit een nepscherm is. Heel fout.
Ik vind het ook heel gek dat Vodafone, dat mij hierheen doorstuurde, hen aanraadde. Omdat ik verder geen referenties heb kan ik hieronder jammer genoeg dus ook niks toevoegen.

Geld terug of echt scherm erin.

GSMWay
    Beste,
    Wij werken niet met thuisbrengen en prive bankrekeningen, ik denk dat u ons voor iemand anders voorziet.
    Graag een bankafschrift kopie waar u het geld naartoe heeft opgestuurd. welke telefoon scherm welke datum,?
    als u met deze bewijzen komt kunnen wij kijken of wij het zijn,
    Maar zoals eerder gezegd wij werken niet met thuisbrengen opties,
    en u woonadres is ook ver weg van onze winkel, Wij zitten namelijk in Kinkerstraat,

MVG
    PatLevAvondStokstaart
    Ik heb hier een paar afschriften die door mij aan jullie zijn betaald: een in de winkel (voor het scherm, ik was vergeten dat ik dit al in de winkel moest betalen). De 30 euro extra waren voor een extra reparaite, dit moest op een priverekening worden gestort. Jullie naam staat op de overboeking: GSMWay. Ik wil verder hier geen details geven behalve dat ik de bijlage erbij doe van de screenshot van de overboekingen. Ik maak het rekeningnummer van de man die de telefoon kwam afleveren wit in verband met de privacy en omdat dat deel van de reparatie prima is uitgevoerd. Maar het scherm: dat is nep.
    Al met al dus een heel bedrag.
    GSMWay
    Ja gezien het afschrift. 29-09-2017
    2 jaar geleden. Heeft u niks anders te doen.
    Reparaties hebben 3 maanden garantie.
    Binnen deze tijd kunt u reclamatie doen.
    Niet na 2 jaar.
    En op u eerste mail schrijft u dat 150-160 in huis heb betaalt zonder factuur. En nu zeg je 139 in winkel gepind.
    Doe iets nuttigs in je tijd die je hiervoor besteed.

PatLevAvondStokstaart
Ik heb inderdaad in de winkel eerst gepind, dat was ik vergeten. Maar voor het resterende bedrag moest ik contant betalen. Ik heb een duur scherm gekocht dat nep blijkt te zijn. U vergeet dat ik wel degelijk binnen de twee maanden heb gemaild en ik heb geen antwoord van u ontvangen, ook niet op de melding dat ik het resterende bedrag heb betaald. Ik hoorde niks. Ik heb daarna niets meer kunnen doen door persoonlijke omstandigheden. En nu lees ik dat er nog iemand precies dezelfde klacht heeft. Er worden dus gewoon nepschermen verkocht terwijl gezegd wordt dat dit echte schermen zijn. Dit vind ik geen vriendelijke omgang met een klant.

Ook een klacht indienen over GSMWay?