Klacht GVB Amsterdam: 10 jaar ellende met tramlijn 26

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 123209
Gebruiker
Harm
Datum
1 reactie

Details

De klacht

In 2005 werd met veel bombarie tramlijn 26 van het GVB Amsterdam, tussen Amsterdam IJburg en Centraal Station geopend.
Sinds het begin valt de lijn zeer regelmatig uit. Soms door een stroom- of wissel- of seinstoring, soms door een aanrijding, altijd is er wel wat. Bussen inzetten gaat traag en in lage fequentie waardoor mensen op de halte achterblijven.
GVB doet helemaal 0,0 om een structurele oplossing te bedenken. Dat tram 26 de enige verbinding tussen IJburg en de stad is, interesseert het GVB helemaal niets. Dat mensen regelmatig te laat op school of op het werk komen, interesseert het GVB ook helemaal niets. Bij klachten volgen alleen smoesjes "overmacht" en excuses... maar een structurele oplossing... ho maar! Dat is het GVB te veel gevraagd. Lijn 66 is geen alternatief, want die gaat helemaal buiten Amsterdam om naar Amsterdam Z.O.

De oplossing

Een structurele oplossing voor de al 10 jaar telkens voorkomende problemen met tramlijn 26. Bijvoorbeeld een vaste busverbinding naar bijvoorbeeld CS of Amstelstation of een ander makkelijk en snel te bereiken punt in de binnenstad. En niet schermen met andere partijen zoals de Stadregio Amsterdam of de Gemeente Amsterdam, want met die partijen kun je overleggen als GVB! Als er maar een wil is, is er een weg. Maar aan de wil blijkt het bij het GVB te mankeren.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat GVB Amsterdam hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

1 reactie

  1. Auteur
    Harm
    Datum
    Totaal geen reactie van GVB, zoals gewoonlijk!

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Harm
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over GVB Amsterdam?