Klacht GVB Amsterdam: bestuurder tram 14 rijdt door rood licht en rijdt bijna een voetganger aan

R. Daniels

betreft: lijn 14, zondag 26 nov ca 1545 uur rijdende van oost richting centrum. waarschijnlijk wagennummer 2146, maar ik ben -door de schrik- niet 100% zeker van dit wagennummer.
wij (een aantal voetgangers) staken bij groen licht over via het zebrapad van de Mozes en Aaronkerk richting het Joods Historisch museum. Bovengenoemde tram -die midden op het J D Meijerplein was gehinderd door een auto die voor het stoplicht stond- reed vol door het rode licht tussen een aantal voetgangers door die zoals gezegd over het zebrapad en door het groene voetgangerslicht liepen. de bestuurder van de tram minderde absoluut geen vaart en er was een mijnheer achter mij die opzij moest springen om niet aangereden te worden.
ik ga overigens ook contact opnemen met de politie om te informeren of ik aangifte kan doen van roekeloos rijden.

betreffende bestuurder dient waarschuwing/ berisping te ontvangen !

Wij vinden dat GVB Amsterdam hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over GVB Amsterdam?