Klacht GVB Amsterdam: Onprofessionele houding, geen communicatie mogelijkheid en machtsvertoon van de BOA medewerkers.

Piqué

Geachte heer, mevrouw,
Op 23 mei 2018 om 17.15 uur in de sneltram 51 halte AJ Ernsstraat richting A'dam CS werd ik wat later blijkt aangesproken door een BOA medewerker in burger om mijn vervoersbewijs te tonen. Mijn eerste reactie was dat ik hier niet aan meewerk omdat ik in de veronderstelling was dat het om een enquêteur ging die de laatste tijd veelvuldig in de metro zijn. Routinematig heb ik netjes die middag ingecheckt en dat is te achterhalen via mijn kaartgegevens. Ben gaan zitten en was niet gefocust op de vraag van deze heer waarop mijn reactie niet in goede aarde is gevallen. Om het gesprek toch een andere wending te geven heb ik gevraagd of hij zich weer kon legitimeren zodat ik zeker wist dat het om een BOA medewerker ging. Hij stemde daar niet mee in en zei dat ik bij deze was aangehouden en ik wist niet wat mij overkwam en voelde mij bejegend door de machtsvertoon van deze heer en zijn collega's. Dit gaf mij een heel onveilig gevoel en voelde mij met mijn rug tegen de muur gezet er was geen enkele communicatie mogelijkheid meer en werd afgevoerd in een busje van Ondersteunende Taken naar het politiebureau alwaar er een proces-verbaal werd opgemaakt voor het niet tonen van mijn vervoersbewijs en legitimatiebewijs. Klacht ingediend bij het GVB d.d 23 mei 2018 waarop ik de mededeling ontving dat zij een reactietermijn hanteren van 28 werkdagen en per post d.d. 28 mei 2018 ontvangen van het GVB de vordering van 53 euro.

Excuus BOA medewerkers en compensatie van de boete vanwege de onterechte aanname van het niet in bezit zijn van een geldig vervoersbewijs/legitimatiebewijs.

Wij vinden dat GVB Amsterdam hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!