Klacht GVB Amsterdam: Vijandig en onbeschoft gedrag, personeel OV Amsterdam (lijn 14).

Boze#theo

26 September, tien voor half negen, kwam ik aan met lijn 14 op het Centraal Station Adam. Wij namen op het Rembrandsplein deze tram en nog niet half op de voorste deur – oog in oog met de bestuurder – deed deze de deur dicht. Ik sprong (70) nog net terug, echter de paraplu was minder snel en kwam tussen de deur. Het eerder zo trotse middenstuk, boog zich om de krachtige deur.

De deur ging weer open, en ik bedankte de operateur met de woorden; ‘dat doe je toch niet’ Mijn vrouw (83) haastte zich met de woorden; ‘loop nu maar door’ Maar niet voordat de chauffeur ons toesnauwde; ‘JE KAN OOK WEER UITSTAPPEN HOOR!’ Ik keek troosteloos naar mijn geknakte plu en liep zielig door.

Op het CS aangekomen vroeg ik de vrouwelijk - achterin zittende collega - om uitleg. Zij luisterde niet en meldde; ‘JULLIE MOTTEN NOU UITSTAPPE, EINDSTATION!’ Dat mijn OV kaart in de automaat meldde ‘niet bruikbaar’ wond haar niet op.

De deur van de bestuurderscabine zwaaide open en de briesende chauffeur kwam op ons af met de historische woorden in Surinaams accent; ‘je kan ook tegen mij praten hoor, ipv mijn collega’ En als iemand niet wil instappen (we wachtte buiten met drie personen) dan doe ik gewoon de deur dicht. Zo doe ik dat! En nou dr uit. Mijn OV kaart meldde bij het verlaten van de tram, uitgecheckt en saldo, card was ook geschrokken denk ik?

Dat er iets mis kan gaan, kom op, we zijn mensen. Maar het grofweg onbeschofte gedrag en de vijandige houding van het OV personeel, deed ons versteld staan. Volgende keer maar weer gewoon met de auto naar Adam. Want even later ... en we hadden klem gezeten tussen de deur van lijn 14. Ik hoop op een betere manier om deze wereld te verlaten, dan via de agressie van het Adams OV personeel.

Personeel op hun gedrag wijzen.

Wij vinden dat GVB Amsterdam hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over GVB Amsterdam?