Klacht GWK Travelex: Onbehoorlijk hoge fee voor geldwissel

Toffe P

GWK rekent te hoge fee VOO geldwissel naar vreemde valuta.
50€ bij omwisselen van €250 aan IJslandse kronen.
Dit is niet in verhouding met actuele wisselkoersen.
Voortaan maar wisselen op vliegveld dan is fee slechts 1,1%+3€

Transparantie:
Kosten van wissel vermelden op factuur.
Eerlijk fee: 7% is zeker reeel
Graag kosten retour: 50€-18,50€!

GWK Travelex
    Geachte heer/mevrouw Keijsers,

Elke financiële instelling in Nederland gebruikt zijn eigen koersen voor het aan- en verkopen van bankpapier. De vaak op internet aangetroffen omrekenkoers, bijv. op wisselkoers.nl, is de koers die banken en valutahandelaren onderling gebruiken om valuta te verhandelen. Deze koers, soms ook de middenkoers genoemd, wordt door banken en financiële instellingen vervolgens gebruikt om de bankpapierkoers, zowel aan- als verkoop, vast te stellen. Het is niet mogelijk bij welke financiële instelling dan ook om tegen een omrekenkoers bankpapier aan- of te verkopen.

Daarnaast willen wij u graag wijzen op de kosten die wij moeten maken voor het omwisselen van contant vreemd geld. Deze liggen veel hoger dan een opname bij bijvoorbeeld een geldautomaat in het buitenland of een girale afrekening.
    Hierbij moet rekening gehouden worden met kosten voor waarde transport, opslag, beveiliging, personeel en rentekosten.

Hier kunt u lezen hoe onze wisselkoersen tot stand komen: https://www.gwktravelex.nl/blog/2016/januari/contante-en-commerciele-wisselkoers#.W2BJcNIzZGE

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet, Klantenservice GWK Travelex

Toffe P
Geen, Alleen algemene verklaring. Gaat niet in op mijn opmerking over transparantie. Verklaart ook nog niet waarom 20% fee noodzakelijk is. Kosten voor service snap ik, snap alleen niet waarom het niet transparanter kan, en waarom zo hoog. Rede vermoed ik wel want dan gaat niemand meer contant geld wisselen.

Ook een klacht indienen over ?