Klacht GWK Travelex: Opgelicht

Frodo

Opgelicht door GWK..
Ze gebruiken een veel lagere wisselkoers waardoor ik voor 150 euro aan tsjechische kronen maar 105 euro aan tsjechische kronen kreeg. Ze hebben dus een commisie van 45 euro. De wisselkoers is 25,??? en hun koers is 22.???
Dit tikt lekker aan.
Als je belt krijg je als antwoord wij gebruiken deze koers verder geen uitleg.
Als antwoord op mijn mail wij hebben ook onkosten dus die moeten ook worden betaald.
P.s. Mochten de bonnen nodig zijn, die heb ik nog.

Dat er een normale koers word gehanteerd en ik het verschil terug krijg.

GWK Travelex
    Geachte heer/mevrouw van Dooremolen,

Elke financiële instelling in Nederland gebruikt zijn eigen koersen voor het aan- en verkopen van bankpapier. De vaak op internet aangetroffen omrekenkoers, bijv. op wisselkoers.nl of valutakoers.nl, is de koers die banken en valutahandelaren onderling gebruiken om valuta te verhandelen. Deze koers, soms ook de middenkoers genoemd, wordt door banken en financiële instellingen vervolgens gebruikt om de bankpapierkoers, zowel aan- als verkoop, vast te stellen. Het is niet mogelijk bij welke financiële instelling dan ook om tegen een omrekenkoers bankpapier aan- of te verkopen.

Daarnaast willen wij u graag wijzen op de kosten die wij moeten maken voor het omwisselen van contant vreemd geld. Deze liggen veel hoger dan een opname bij bijvoorbeeld een geldautomaat in het buitenland of een girale afrekening.
    Hierbij moet rekening gehouden worden met kosten voor waarde transport, opslag, beveiliging, personeel en rentekosten.

Met vriendelijke groet.
    GWK Travelex

Frodo
Een nette wisselkoers en ik ben niet de enige. Er zijn legio klachten over dit bedrijf. Zou zo maar iemand kunnen opstaan om dit te gaan aankaarten. Pretenderen dat ze de gunstigste wisselkoers aanbieden en geen comissie vragen maar ondertussen wel veel lagere wisselkoers aanbieden waardoor ze veel meer overhouden dan de 3,95 comissie die ze compenseren.

Ook een klacht indienen over ?