Klacht GWK Travelex: Schandalig hoge koers betaald voor 500 pond!

sad Niet opgelost
Transparency!88

Ik heb op 3 juli jl 500 pond opgenomen met mijn creditcard van de Rabobank, vervolgens staat er op de recept een wisselkoers van 1: 0,7736 Exchange rate, en dan converted amount euro 646,36 en commission 3,49 - dit betekent dat ik meer dan 100 euro extra betaal voor deze transactie 🙄 dit is gewoon schandalig! Ik ben met ze aan het mailen en krijg nu ineens weer een heel andere koers door dit vind ik niet transparant en ze proberen er op allerlei manieren onderuit te komen. Ik heb dit zwart op wit maar er is inmiddels al wel afgeschreven van mijn creditcard. Echt geen woorden voor, zo kan ik ook rijk worden.

Dat ze transparant zijn en een normale koers betekenen, dit is absurd hoog!

GWK Travelex
    Geachte mevrouw de Kock,

Op 3-7 heeft u bij ons uit een automaat op Schiphol 500 Engelse ponden gekocht. Een opname van Engelse ponden in Nederland wordt gezien als een reguliere verkoop van ponden. Precies zoals u bij ons aan de balie Engelse ponden had gekocht. De berekening is als volgt:

1 € is 0.7736 aan ponden. Of andersom voor 1 Engelse pond betaalt u € 1.29272. 500 Engelse ponden is dus inderdaad 500 maal 1.29272 is dus inderdaad € 646.32 exclusief de kosten. Daarbij is geen foute koers gerekend en is dus door ons geen fout bedrag gerekend. Deze koers is overigens marktconform.

Wellicht dat u een transactie bij ons verwart met een opname met uw Credit Card uit een automaat in Engeland. Dan bepaalt de Credit Card maatschappij de koers of de instantie die eigenaar is van de automaat. Mocht u echter Euro’s cash willen pinnen uit een automaat in Engeland dan zullen deze op exact dezelfde manier worden verkocht.

Met vriendelijke groet, Klantenservice GWK Travelex

Transparency!88
Die bieden ze niet, ik heb gevraagd of ze meer transparant kunnen zijn bij het opnemen van cash geld en de omrekenkoersen die ze daarbij gebruiken. Daar wordt verder niet op ingegaan wel een BS verhaal waarin geld speciaal wordt ingevlogen, veel kosten etc. waardoor het opnemen van cash geld meer kost. Nu dat het wat meer kost heb ik geen moeite mee, maar 90 euro voor het opnemen van 500 pond vind ik wel wat veel.

Ook een klacht indienen over ?