Klacht GWK Travelex: Veel te veel provisie

sad Niet opgelost
Peter sleutjes 7

Ik heb op 27-7-'17 voor 495,05- euro aan Tsjechische kronen gewisseld.
Ik kreeg er 11000,- voor. Op dat moment was de gemiddelde koers 26,0525 zag ik achteraf. Volgens jullie op mijn bonnetje 22.22
In tjechie kan ik op de camping 2000,- Tsjechische kr. Meer krijgen voor hetzelfde bedrag. Dit is dus ongeveer 76,- euro.en nog 3,50 euro kosten.
Wel veel provisie voor gwk niet? Dit zei de man achter de balie in den bosch dus ook, van zo wordt mijn baas dus rijk. En hier kan ik het dan mee doen.
Pure oplichterij vind ik het. Geen reclame voor jullie om je geld hier te wisselen. Wat gaan jullie hier aan doen?

Geld terug , in ieder geval een EERLIJK deel.

GWK Travelex Den Bosch
    Geachte heer Sleutjes, hartelijk dank voor uw klacht over te veel provisie berekenen.

Vervelend om te lezen dat uw vertrouwen is beschaamd, vanwege de hoge provisiekosten. Graag geef ik u meer informatie over hoe wisselkoersen tot stand komen bij GWK Travelex.
    Als u vreemde valuta wisselt wordt er gerekend met aan- of verkoopkoersen. Als u contant geld wisselt, betaalt u inderdaad een andere koers dan de (girale) middenkoers. De girale middenkoers (26.05) is de koers die banken en valutahandelaren onderling gebruiken om valuta te verhandelen. Deze koers, soms ook de middenkoers genoemd, wordt door banken en financiële instellingen vervolgens gebruikt om de bankpapierkoers, zowel aan- als verkoop, vast te stellen. Het is niet mogelijk bij welke financiële instelling dan ook om tegen een omrekenkoers bankpapier aan- of te verkopen. Een vergelijking met de girale koers is dus lastig te maken. De prijs die u betaalt voor contante valuta kan oplopen. GWK Travelex heeft echter de keuze gemaakt een zo ruim mogelijk aanbod van valuta te voeren. Daarbij speelt gemak voor de klant een grote rol. Ook is er de zekerheid dat de aankoop van vals geld uitgesloten is. Daarnaast willen wij u graag wijzen op de kosten die wij moeten maken voor het omwisselen van contant vreemd geld. Deze liggen veel hoger dan een opname bij bijvoorbeeld een geldautomaat in het buitenland of een girale afrekening. Hierbij moet rekening gehouden worden met kosten voor waarde transport, opslag, beveiliging, personeel en rentekosten

U geeft aan dat u de gemaakte kosten gecompenseerd wilt hebben.
    Dit verzoek kunt u doen, door een officiële klacht in te dienen over de wisselkoers. De klacht kunt u sturen naar klantenservice@travelex.com. Zij bepalen vervolgens of u in aanmerking komt voor een compensatie. Hopelijk wordt uw klacht naar uw tevredenheid afgehandeld.

Met vriendelijke groet, Klantenservice GWK Travelex

Peter sleutjes 7
Een lang kletsverhaal van bla bla bla, Maar dit moet je dan maar accepteren. Want ze maken zoveel kosten en dit wordt dus allemaal op een klant verhaald. Wel erg veel, Stelletje oplichters!! Je maakt toch geen schijn van kans tegen zo'n bedrijf en dat weten ze maar al te goed.

Ook een klacht indienen over GWK Travelex?