Klacht H&M: Kat in de zak via hm.com.

L. Haver Droeze

Eind mei ontving ik en mail met een kortingsactie (20% korting en gratis verzending) van H&M. De korting zou bij de kassa worden verrekend aldus het bericht. Bij het afrekenen was echter geen button die aangeklikt kon worden evenmin kon een kortingscode worden ingevoerd. De klantenservice was op dat moment niet meer bereikbaar dus ik heb besteld (en betaald, zonder korting) en direct een mail verstuurd aan de klantenservice dat ik aan alle voorwaarden had voldaan en gebruik wilde maken van de actie. Aangezien reactie uitbleef heb ik na 2 dagen telefonisch contact opgenomen met de Klantenservice. Na 10 min in de wacht te hebben gestaan, werd mij gezegd dat de procedures niet toestonden dat de korting achteraf nog werd verrekend. Ter tegemoetkoming heeft men mij een nieuwe kortingsvoucher toegestuurd met een vergelijkbare aanbieding. Bij levering bleek vervolgens 1 artikel niet te zijn geleverd. Aangezien nalevering maar ook terugbetaling uitbleven heb ik na 14 dagen opnieuw telefonisch contact opgenomen met de Klantenservice, daar bleek men alleen een retourboeking te kunnen maken waarbij (aangezien het bedrag was voldaan met giftcard én via ideal) uitsluitend terugbetaling kon plaatsvinden in de vorm van een digitale voucher. Dit terwijl op de leveringsbon staat dat het retourbedrag binnen 14 dagen via dezelfde betalingsmethode als gebruikt bij de bestelling zal worden geretourneerd. Het lijkt mij dat, aangezien ik een deel via giftcard en een deel via ideal heb betaald, terugbetaling op mijn bankrekening ook een mogelijkheid zou moeten zijn. Dat bleek niet het geval. Ook leidinggevende (Rob, achternaam wilde hij niet geven) kon hier niets meer aan veranderen. Toen de toegezonden retourvoucher vervolgens niet te downloaden bleek was voor mij de maat vol. Reden om via Consumentenbond een klacht in te dienen, temeer daar men bij de Klantenservice zowel erkende dat de kortingscode moeilijk te vinden was en men toegaf vaker klachten te krijgen over het feit dat er alleen wordt geretourneerd in de vorm van een giftcard.

Terugbetaling van het onverschuldigd betaalde bedrag voor het niet geleverde product (€ 9,99) en aanpassing van het beleid.

Wij vinden dat H&M hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over H&M?