Klacht Haardenexpert : Haardenexpert verhoogt zomaar de prijs van de overeengekomen offerte >50%

Klachtnummer
# 255506
Gebruiker
Kipp
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Voor ons nieuwbouwhuis hebben wij in 2016 een offerte laten opmaken door de Haardenexpert in Apeldoorn. Wij zijn hierin geholpen door meerdere medewerkers in hun winkel zelf, als per mail. Daarvoor zijn wij meermaals bij hen in de winkel geweest en hebben de bouwtekeningen overlegt van de aannemer inclusief afmetingen, alsmede een duidelijke tekening van de (doorkijk-) haard zoals wij deze voor ogen hadden met een eigen ontwerp van een zogenaamde \u2018ladebak\u2019 die zij onder de haard voor ons op maat zouden maken. Op basis van onze wensen en afmetingen van ons huis (voor het berekenen van de benodigde materialen) is ons toen een offerte aangeboden. T.o.v. andere bedrijven had de Haardenexpert de beste offerte en hebben derhalve voor hun bedrijf gekozen. Wij hebben vervolgens in de winkel de offerte ondertekend, samen met 1 van hun verkopers. Hierbij is een vaste prijs voor deze werkzaamheden en materialen afgesproken, namelijk rond 7400,- euro. Nu wij februari jl. contact opnamen met de Haardenexpert om de definitieve datum te overleggen ivm de oplevering van ons huis, verraste zij ons door te doen alsof zij de tekeningen kwijt waren geraakt en een paar oplossingen moesten worden bedacht voor iets waar ze in hun initiële offerte over het hoofd hadden gezien. Vervolgens gaven wij aan dat wij dit vervelend vonden en snapte niet dat er iets verandert moest worden, aangezien vanuit onze zijde niets was verandert (bouwtekeningen van onze aannemer of onze wensen). Opeens ontvingen wij een email met 'zoals besproken uw nieuwe offerte' waarin een bedrag stond opgenomen wat bijna 4000 euro duurder was dan onze reeds overeengekomen prijs(!). Wij hadden niet om een nieuwe offerte gevraagd en voelen ons opgelicht: wij hebben voor hun bedrijf gekozen gebaseerd op de offerte die zij aanboden welke prijstechnisch beter was dan bij de andere bedrijven. Na telefonisch en mailcontact bleken zij niet tot enig compromis bereid nadat wij hen confronteerde met een ondertekende offerte en hen een handreiking hadden gedaan waarin wij zelfs bereid waren om 10% boven de reeds overeengekomen prijs te gaan zitten. Dit, terwijl de jurist van onze rechtsbijstand verzekering ons had verteld dat dit bedrijf enkel tot max 10% van het overeengekomen bedrag mocht gaan als er grote wijzigingen in de constructie moest plaatsvinden of als wij meerwerk wensten. Hier is nooit sprake van geweest. Wij hopen dat de Consumentenbond ons hierin kan ondersteunen en bijstaan.

De oplossing

Haardenexpert de overeengekomen afspraak naleeft en de prijs hanteert zoals zowel mondeling als schriftelijk is overeengekomen.

1 reactie

  1. Auteur
    Haardenexpert
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Het probleem is inmiddels naar tevredenheid opgelost en er is geleverd zoals afgesproken. Het eindresultaat was volledig naar wens van de klant, zie ook de bijgevoegde foto's ter illustratie. Een echt pronkstuk in de woonkamer.

    Met vriendelijke groet,

    Het sales team van Haardenexpert.

Ook een klacht indienen over Haardenexpert ?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen