Klacht Haardenexpert : Nieuwe ruiten worden niet geplaatst door Haardenexpert terwijl plaatsing wel inbegrepen is.

Status
sad Niet opgelost
Klachtnummer
# 635604
Gebruiker
mkeuzenkamp
Datum
1 reactie

Details

Klacht

Onze haard van haardenexpert zou door haardenexpert worden geplaatst. Dit is gebeurd, al hebben we lang moeten wachten (en er achteraan moeten bellen) op de afronding van de plaatsing.
Na eerste gebruik ontstonden er kringen in het glas. Na eerste gebruik moet je de ruit zelf reinigen met meegeleverde producten, dit hebben we gedaan volgens voorschrift. Hierna werden de kringen nog groter. We hebben contact opgenomen met Haardenexpert en zij hebben contact gezocht met de leverancier van de haard, Dru. We hebben nieuwe ruiten gekregen. Echter zit er geen handleiding bij hoe we de ruiten en de strips moeten vervangen. Het is een gashaard, dus belangrijk dat de ruiten en de strips goed aangesloten zitten. Op internet staat bij de handleiding voor gebruikers dat je enkel handelingen mag verrichten die in de handleiding staan vermeld en dat je anders een expert moet inschakelen. Er staat nergens een handleiding hoe de ramen te vervangen. Contact opgenomen met de haardenexpert. Die vertelde dat pas volgend jaar het voorschrift is dat je het niet meer zelf mag vervangen, dit jaar mag het nog wel. (is het nu nog niet gevaarlijk en volgend jaar wel??) We hebben gevraagd om een handleiding, maar ook de medewerker van Haardenexpert kon ons die niet geven. Haardenexpert wil nu alleen op factuur iemand langssturen om de ruiten te plaatsen. Dit vind ik niet netjes en eerlijk. We hebben betaald voor de haard, de ruiten en de installatie. Gelijk na eerste gebruik ontstaan kringen en dit is niet waar wij voor betaald hebben. Dru is nog zo netjes om nieuwe ruiten te sturen maar nu wil Haardenexpert ons niet helpen met de plaatsing? Dit terwijl we wel betaald hebben voor plaatsing en ruiten. Dus zou het dan niet zo moeten zijn als er dan iets misgaat er alsnog voor een goed resultaat wordt gezorgd?

Gewenste oplossing

Iemand sturen om ons te helpen met plaatsen.
Geboden oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
sad

1 reactie

  1. Auteur
    mkeuzenkamp
    Datum
    Heeft u mijn klacht gelezen?

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over Haardenexpert ?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen