Klacht Haardjesland: Haardjesland moet o.a. voldoen aan hun eigen laagste prijsgarantie en de klant respecteren.

A.J.J.M. Verhoeven

Half oktober oriënteerden wij ons op de aanschaf van een elektrische open haard. Zo kwam Haardjesland B.V. uit Beek & Donk in beeld. Bij een bezoek aan de showroom -tijdens de actieweek voor het 25-jarig jubileum- viel ons oog op de Faber Santo Modern Optimist.
Dit is -volgens de omschrijving- een moderne designhaard Limited Version met Faber XL geconfigureerd met een Opti-Myst inzetcassette 600 2.0 met 3D gepatenteerde vlamtechniek.
D.i. de nieuwe release van oktober 2019 eco. Eveneens is deze haard voorzien van een gepolijste natuurstenen ombouw, afstandsbediening met lcd display en houtset LED (nieuwe versie met meer gloed) + handleiding. De prijs op de site bedroeg in deze aktieweek EUR 2599,-- met laagste prijsgarantie.
Op de site viel óók te zien, dat bewuste haard direct uit voorraad leverbaar is, wat ons -bij bezoek aan de showroom- bevestigd werd. Zulks bleek echter niet het geval. Wij besloten er nog een nachtje over te slapen.
In onze verdere zoektocht en afweging kwamen wij -1 dag later- in aanraking met de firma Xaralyn -clean fire system-.

Hier werd precies HETZELFDE PRODUCT(!) aangeboden …. Er valt te kiezen uit 3 typen inzethaarden, waaronder

3) Opti-Myst Cassette 600 2.0 Totaalprijs: EUR 2300,-- !!

Het product van onze keuze bleek dus elders goedkoper en wel EUR 299,--!! Ook Haardenstore bijv. kwam aanzienlijk goedkoper uit!
Voor een complete beeldvorming .... inclusief basalt split, afstandsbediening met lcd display enzv. zijn eveneens hetzelfde.

Haardjesland werd door ons hierover benaderd, immers, conform de laagste prijsgarantie van Haardjesland zou de consument -binnen 14 dagen een lagere prijs elders!- dus nooit teveel betalen. Wij spraken Haardjesland hierop aan. Hun reactie was, dat men het 'merk'?) Xaralyn niet kende, de ombouw 'van een ander merk' was en dat er bij hun haard ook 'geen afstandsbediening met scherm' zat. Eindconclusie van Haardjesland was, dat men zelf óók geen verschil(!) zag. Men adviseerde ons nb. de haard in de andere winkel te kopen!!
Op ons verweer, dat er inderdaad géén enkel verschil zit tussen deze 2 haarden, óók niet qua ombouw, werd niet meer gereageerd. Onze conclusie ….. de laagste prijsgarantie van Haardjesland blijkt NIETS waard! Haardjesland heeft zich totaal niet verdiept in de site van Xaralyn (overigens fabrikant van sfeerhaarden!) en wil hun eigen prijsgarantie niet gestand doen.

Wij hebben inmiddels onze haard -tot volle tevredenheid- elders gekocht!!

Het minste wat Haardjesland zou moeten doen, is excuses aanbieden voor hun manier van handelen. Potentiële klanten moeten serieus genomen worden en niet afgewimpeld met een smoes. Bovenal echter moet Haardjesland -per direct- haar site aanpassen en de feitelijk onjuiste, misleidende informatie op de site verwijderen en/of rectificeren.
Er is geen oplossing aangeboden. Haardjesland volhardt in het niet consequent doorvoeren van haar eigen voorwaarden, nl. hun laagste prijsgarantie voor de klant!! Immers, wel of geen Faber ….. er is maar één cassette 600 met Opti-Myst, of er nu Faber/Dimplex of Xaralyn op staat. Voorwendselen, die gezocht worden om onder hun eigen voorwaarden uit te komen. Hetzelfde geldt overigens ook voor de schouw Santo(s). Er is maar één cassette, er is maar één schouw! Elders werd HETZELFDE product maar liefst EUR 600,--(!!) goedkoper aangeboden! Er is geen enkele reden die dit prijsverschil rechtvaardigt. Het is vervelend te lezen dat Haardjesland, tegen beter weten in, dit blijft volhouden. Het is ons helemaal duidelijk …… wij hopen de toekomstige klanten ook. U bent gewaarschuwd!!

A.J.J.M. Verhoeven
    Haardjesland kan wel zeggen, dat men gestart is met het oplossen van de klacht …. echter,
    niets is minder waar. Taal nog teken is tot nu toe van hen vernomen. Ja, inderdaad, de klacht is nog steeds actueel!
    Privé
    Privé bericht
    Deze reactie is verborgen
    Haardjesland
    Beste,

Het is vervelend te lezen dat u dit zo ziet.
    Echter het product wat u gezien heeft is van een ander merk Xaralyn. U verteld dat dit een winkel is. Maar wij hebben dit gecontroleerd en het is een fabrikant met eigen producten. Het is geen Faber.
    Wij hebben een ander merk. En de prijs hiervan is ook anders.
    Wij zijn geen klant van hun.

Hoop dat het een beetje duidelijk is.

mvgr Ankie de Groot,

Ook een klacht indienen over Haardjesland?