Klacht Haco: een klacht ingediend per mail, maar reageert niet. He bericht wordt wel gelezen, wanT ik ontvang leesbevestiging.

Anoniem

Ik heb bij Haco een aanbetaling gedaan voor een boxspring bed ter waarde van 599 euro. Ik wilde ook een bank en een salon tafel kopen. Ik maakte mijn keuze, maar liet de verkoper weten dat ik over een dag of twee terug zou komen voor de bank en salon. Wat de verkoper gedaan heeft is; de bank en salon tafel alvast laten plaatsen op de bestelbon. Na twee dagen ging ik terug naar Haco Stadionweg in Rotterdam om te zeggen dat ik de bank en salon tafel niet ga bestellen. Aan mij werd toen verteld:' gekocht is gekocht of u moet 30% annuleringskosten over het totaal bedrag betalen' . Nu blijkt bij de voorwaarde aan de achterzijde van de bestelbon bij artikel 10 te staan, dat er 10% aanbetaling voldaan moet worden over het totale bedrag , wil er sprake zijn van een koopovereenkomst. Ik heb de medewerkers duidelijk gemaakt dat ik alleen een aanbetaling van 50 euro heb ik gedaan voor het bed en dat ik daarom ook verplicht ben het bed te kopen, ondanks ik de bestelbon niet heb ondertekend. Een aanbetaling vervangt de handtekening en dus is er een koopovereenkomst gesloten. Dit is bij de bank en salontafel niet het geval. Ik zou dan 10% over 1900 euro moeten voldoen als aanbetaling dan was er een koopovereenkomst afgesloten voor bed, bank en salon tafel. Ik heb dit een paar keer uitvoerig uitgelegd en tot de dag van heden is er niet gereageerd op mijn klacht. Het is de eerste keer dat ik een aankoop heb gedaan bij Haco en nooit meer. Het is een zeer klantonvriendelijk bedrijf. Bij wie ik de klacht moest indienen kon men niet exact zeggen. Ik heb nu besloten om mijn rechtsbijstand in te schakelen. Telefonisch heb ik ook geprobeerd contact te zoeken en willen vragen waarom niet op mijn mails en brief wordt gereageerd. De medewerker gaf als antwoord: ' u moet deduld hebben en het kan wel een jaar duren hoor' Dit zijn letterlijke bewoordingen van een medewerker van Haco Stadionweg Rotterdam. Ik betreur deze manier van handelen.

De oplssing is simpel. Er is een aanbetaling voldaan voor het bed, dus ik ben verplicht het bed te kopen. Er is geen aanbetaling gedaan voor salontafel en bank, want k zou dan 10% van het totale aankoopbedrag moeten voldoen en dat is 10% van 1900 euro en dat is dan 190 euro. Als dit niet is voldaan, dan is er volgens artikel 10 van de voorwaarden op de achterzijde van de bon geen koopoverenkomst.

Ook een klacht indienen over Haco?