Klacht Haco: klant is geen koning

sad Niet opgelost
Turkan52

Wij hebben 4 weken geleden een bank gekocht bij de HACO Utrecht, in de winkel. Het was een perfecte bank, precies naar wens. De kleur hebben we gekozen aan de hand van een kleurenmatje waaruit we konden kiezen uit 8 kleuren. Tot gisteren waren wij erg blij met deze aankoop. Totdat wij bij een andere HACO een bank zagen die gemaakt was van de kleur en stof die wij hadden gekozen. Het was een vreselijke kleur, absoluut niet in overeenstemming met met wat wij hadden gekozen (groen in plaats van beige/grijs). Naar aanleiding hiervan hebben wij contact gezocht met HACO Utrecht om te vragen of wij de bekleding van de bank nog konden wijzigen naar een andere kleur. We kregen daarop een antwoord dat de bank al in de maak was en dat we dat niet meer konden wijzigen. Tevens geeft medewerker Claudia aan: 'u was er toch zelf bij toen u de kleur uitzocht'. Ja, dat klopt. We waren er inderdaad zelf bij, maar de kleur die wij hebben gekozen ziet er in het groot Groen uit, wat absoluut niet gecombineerd kan worden met de rest van het huis. Aangezien het onmogelijk is dat de bank binnen 4 weken met bekleding en al af is, vinden wij dit als kopers een niet-klantvriendelijke houding. Tevens hebben wij een impulsieve aankoop van twee dagen terug willen afzeggen, waaraan gelijk 30% annuleringskosten aan zijn gekoppeld. Wij hadden het bed ook op de HACO website kunnen bestellen, dan hadden we tenminste meer rechten als kopers (herroepingsrecht van 2 weken). Dit hebben wij niet gedaan omdat wij toevallig langs de HACO reden en de bestelling in de winkel hebben geplaatst. Ook hier kregen wij een antwoord dat we niet zomaar iets kunnen annuleren en dat daar kosten aan verbonden zijn (in dit geval € 300 annuleringskosten). De reden waarom wij de bestelling wilden annuleren was de lange levertijd. Hier is geen begrip voor getoond. Jammer dat een winkel niet wilt meewerken en meedenken met de klant. De klant is koning tot er een product wordt gekocht, maar o weee als dit product gewijzigd of geannuleerd wilt worden. Het vertrouwen voor het kopen van een artikel in de winkel in plaats van op internet, is geheel verloren. Op internet hebben wij als consument meer rechten dan een koop in de winkel. Ondanks onze verzoeken om een ander product te kopen met het aanbetaling bedrag (of aannuleringsbedrag), heeft de winkelmedewerkster niet meegewerkt aan het verzoek, waardoor wij nu vastzitten met twee verkeerde aankopen (1 vanwege de kleur die niet meer kon worden gewijzigd en 1 bed waarvoor

- bank in een andere kleur. de bank is 4 weken geleden besteld en zal vast nog niet begonnen zijn aan het maken van de bekleding. - bed annuleren zonder annuleringskosten of dat wij ipv de annuleringskosten een ander product aanschaffen in de winkel.

Haco
    Beste hr Ozcelik,

Helaas kunt u uw bestelling niet meer kosteloos annuleren bij ons.
    Uw bank heeft een gemiddelde levertijd van 8 weken. Deze levertijd bestaat uit een aantal fases. Waarvan transport meestal het langste duurt. Niet alleen uw bank maar ook die van andere bestellingen worden verzameld en klaargezet voor transport. Dat uw bank dus met een 4 weken al klaar kan zijn is dus heel normaal. Het filiaal heeft na uw bericht onmiddellijk contact opgenomen met de fabrikant maar de stofpatronen zijn al gesneden en de hoes is reeds vervaardigd voor uw bank.
    Waar we u wel op willen attenderen is dat de stof in de beige tint gemakkelijke omgevingskleuren reflecteert. Dus als u een bank heeft gezien met veel groene accessoires, oogt de stof van de bank al gauw groen. Het is vooral de reflectie die de bank in dit geval groen maakt, en niet de stof zelf.

We hebben u met plezier geholpen en we verzekeren u dat u niet teleurgesteld zal zijn wat betreft de kleur.
    Mocht u nog vragen hebben dan kunt u altijd contact met ons opnemen.

Turkan52
Er wordt verder niets gezegd over de bed?

Ook een klacht indienen over Haco?