Klacht Hagaziekenhuis : Als niet covid patiënt midden tussen de covid patiënten geplaatst worden is onverantwoord

Dhr M te S

Geacht management van het HagaZiekenhuis. Er is naar mijn idee een gigantisch Covid-lek-potentie op uw spoedeisende post / huisartsen post waar u SERIEUS maatregelen op zou moeten nemen: Mensen die NIET voor Corona komen maar voor iets anders wat niet kan wachten , worden in een kleine wachtruimte samengebracht met mensen die wel met Covid klachten rondlopen . Hoe is het mogelijk dat die logistieke patiënt stromen niet véèl meer gescheiden worden ?? Vandaag, zaterdag moest ik voor blaasontsteking langs de huisartsen post . Omdat ik de dagen ervoor koorts gehad had, had ik woensdag namiddag een covid sneltest gedaan , om te weten of ik veilig was . Kost €69 maar dan weet iedereen het in ons gezin het meteen dat we veilig zijn. Van woensdag - zaterdag ben ik thuis gebleven . Maar toch, omdat ik gezegd heb koorts gehad te hebben, wordt ik pardoes in de rij gezet met mensen die covid klachten hebben ! Als er nou één plek is waar de kans op oplopen groot kan zijn gezien de concentratie dan moet het toch wel daar zijn !!?? Waarom word ik daar nietsvermoedend met mijn plas-test gewoon tussen geplaatst, terwijl ik gewoon een negatieve test bij me had ? Pas toen in ik de rij stond kwam Ik erachter en schrok me rot , want vóór en achter me stonden gewoon TWEE mensen met overduidelijke covid klachten , en ik stond er tussenin . Van de persoon vóór mij in de spreek kamer hoorde ik de arts zeggen : laat die kamer maar 15 minuten luchten (maw foute boel ) . Sommige andere patiënten zaten gewoon continue binnen naast me te hoesten met het mondkampje naar beneden en er was niemand die wat zei.

Het was duidelijk een vreselijk onverantwoorde situatie om stromen met patiënten die geen covid klachten hebben met mensen die dat overduidelijk wel hebben , en dat in een inimini ruimte . Ik voelde me opgesloten in het hol van de leeuw , 9 maanden blijf ik buiten schot , ik ga 9 maanden niet naar kantoor , nauwelijks ooit in een trein, bedrijven gaan failliet en mensen verliezen hun baan om het virus eronder te krijgen , en hier word ik met vermoede blaasOntsteking en negative covid test op zak, gewoon in een brandhaard geplaatst ?? Ik snap er echt niets van en die logistiek moet in een geavanceerd land als Nederland toch veel intelligenter kunnen ? Ongelooflijk , ik doe er alles aan om buiten schot te blijven en dan dit systeem . Dit mag niet kunnen vind ik , als we zolang als leven met Covid , hadden we toch veel verder kunnen zijn in oplossingen .

Los het probleem op zodat niet honderden / duizenden mensen extra hoog besmettingsgevaar lopen in dit ziekenhuis . Dit is geen artsen of personeel issue , Dit is een oplosbare logistieke issue

Hagaziekenhuis
    Beste meneer/mevrouw,

Hartelijk dank voor uw melding. We vinden het belangrijk dat al onze patiënten zo goed mogelijk worden geholpen. Helaas heeft u een negatieve ervaring met ons ziekenhuis.
    Hier willen wij graag van leren en waar mogelijk onze zorg verbeteren om soortgelijke klachten in de toekomst te voorkomen.

De klachtenfunctionaris van het HagaZiekenhuis komt graag met u in contact via telefoon of e-mail. De klachtenfunctionaris kan u adviseren en begeleiden bij uw klacht.
    U vindt de contactgegevens op www.hagaziekenhuis.nl/klachten.

Vriendelijke groet,

Afdeling Communicatie
    HagaZiekenhuis

Ook een klacht indienen over Hagaziekenhuis ?