Klacht Handelsonderneming ACW: Niet (volledig) terugbetalen van de aanbetaling

Klachtnummer
# 66467
Gebruiker
Marcfellman
Datum
0 reacties

Details

De klacht

1 Maart ben ik met mijn gezin bij het bedrijf langs geweest om te kijken naar een gebruikte (oldtimer) camper. Deze stond geadverteerd als camper voor rijbewijs B. Na redelijk wat tijd besteed te hebben aan het beoordelen van de staat van de camper wilden we wel tot een koop overgaan en werden het eens over de prijs en een lever datum. In de weken erna bleek dat de verkochte bus toch niet een camper op kenteken was. De verkoper wilde dat in orde maken. Naar eigen zeggen heeft de verkoper veel tijd en geld hierin gestoken maar bleek het niet mogelijk om de camper op het juiste kenteken te krijgen (overigens diverse keren gevraagd om meer details van de camper want de camper was na de koop ook niet meer zichtbaar op marktplaats). Daarom was de verkoper niet bereid om de volledige aanbetaling terug te storten. Ook na vele verzoeken. Volgens mij gewoon een bedrijfsrisico van de handelaar en niet mijn risico...

De oplossing

Restant aanbetaling wens ik terug te krijgen, het feit dat wij onze camper verkocht hadden voordat we de nieuwe hadden is ook jammer en heeft ons ook meer dan genoeg gekost. Maar dat zie ik dan ook als mijn risico. De andere kosten die ik gemaakt heb om de tegenpartij te bewegen tot het terugbetalen (waaronder een aangetekende brief die geweigerd is!) zou ik ook een bijdrage wel in wenselijk achten.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Handelsonderneming ACW hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

0 reacties

Ook een klacht indienen over Handelsonderneming ACW?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen