Klacht Hans Anders: Coating zonnebril laat los

H.G. Plantinga

Geachte,

De coatinglaag van mijn multi-focale zonnebril laat los. Ik heb mijn zonnebril ruim 3 jaar geleden bij Hans Anders aan de Dobbe in Zwolle aangeschaft.

Het geval wil, dat ik 3 weken geleden nieuwe brillen bij u heb gekocht, en in die periode op vakantie de coating eraf bladert. Ik had een paar weken geleden kunnen kiezen voor een 2e of 3e gratis zonnebril.

Het filiaal zegt, dat ik geen garantie meer heb, en biedt een nieuwe zonnebril met 50% korting aan voor 250,-. Dat kan ik niet accepteren. Ik moet toch langer dan 3 jaar met een zonnebril kunnen doen, dat ik zo nu en dan gebruik. Ik verwacht meer begrip en coulance. Zeker na het lezen van de diverse vergelijkbare klachten op Tros Radar en Vara Kassa.

Ik hoop dat u mij kunt helpen.

H. Plantinga
Zwolle

Erkenning en Coulance

Bijlagen

Hans Anders
    Beste H.G. Plantinga,

Bedankt dat u de moeite hebt genomen om uw onvrede bij ons kenbaar te maken.

Het loslaten van de coating van uw zonneglazen, kan meerdere oorzaken hebben, zoals bijvoorbeeld het blootstellen aan extreme hitte.
    De coating is daar niet voor gemaakt en kan door de hitte loslaten.

Daarbij komt dat wij inderdaad een garantieperiode hebben van twee jaar.
    Helaas kunnen wij na deze tijd ook geen onderzoek meer doen, om te controleren waar dit probleem daadwerkelijk door is ontstaan. Mocht deze tijd zijn verstreken, kunnen wij hierin helaas niets meer voor u betekenen.

Omdat dit zowel beoordeeld is door de winkel en de klantenservice, kunnen wij u geen coulance aanbieden.

Het spijt mij u niet anders te kunnen berichten.

Lisanne
    Hans Anders Webcare

H.G. Plantinga
Het is niet normaal dat na 3 jaar de coating van een zonnebril bladert. Hans Anders toont geen begrip zodat er een coulance volgt, en stelt na veel vergelijkbare klachten over dit probleem ook geen onderzoek in, of haalt de ondeugdelijke coating uit de markt. Ik heb de bril nodig bij zonlicht. Ik word gedwongen een nieuwe te kopen. Maar dat zal natuurlijk niet bij Hans Anders zijn.

Ook een klacht indienen over ?