Klacht Hans Anders: Geforceerd bijbetalen ondanks duidelijke afspraak

Seriously

na mailcontact over 2 voor 1 aanbieding langs gegaan+afspraak gemaakt. Mijn wensen:
2 varifocale brillen titanium (waarvan 1 zonnebril)
Op de maandag nog even langs geweest en mijn wensen nogmaals besproken.
Op dinsdag kreeg ik de meting.Alles naar wens en zoals mijn 'eis' werd de kosten gedekt bij zorgverz voor €263,- totaal . Concurrent was €30 eigen zak.
Gisterochtend bril gehaald en het leesgedeelte was niet goed. Ik moest aan de bril wennen werd gereageerd.
Aan het eind van de dag zag ik op de bon dat het ging om enkelvoudige glazen. Aan de tel werd gezegd dat op mjin leeftijd geen leesgedeelte nodig was.
Toen direct langs voor gesprek. Meneer was uitgegaan wat hem goed achtte en niet de klant. Hij besloot de order te annuleren en een nieuwe op te maken (KLASSE).
Hij mat mijn leessterkte.
Ik moet ruim €80 bijbetalen! (SHOCK!!) Omdat ik al de monturen had kon ik niet zo weigeren (anders was ik elders gaan zoeken voor een bril -toch goedkoper uit bij de concurrent).

Compensatie.

Ik kwam met de eisen: volledige vergoeding via zorgverzekering, 2 titanium varifocale brillen waarvan 1 zonnebril. Uiteindelijk: €80 moeten bijbetalen vanwege een fout. Ik ging altijd naar jullie concurrent, maar jullie hadden een betere aanbod (LEEK). Blijkt dat de concurrent tóch nog goedkoper is.
Ik zou het waarderen wanneer het bedrag wat ik uit EIGEN zak moet betalen, gecompenseerd wordt.
OF MOETEN WIJ BIJNA 2 WEKEN NIET MEER ETEN? Vertel dat mijn dochtertje maar!!

Ik voelde mij erg bezwaard, omdat ik mijn eisen had aangegeven in de winkel en puntje bij paaltje er toch betaald dient te worden. Monturen waren al uitgekozen en zitten (verkeerde) glazen in. Ik kon niet meer terug. Anders was ik hier nooooit aan begonnen.

Hans Anders
    Beste mevrouw [naam verwijderd door moderator], Ik heb uw gegevens erbij gehaald. In eerste instantie zijn er enkelvoudige brillen besteld, ik zie dat het weer is gecorrigeerd en nieuw multifocale glazen voor u zijn besteld. Ik snap dat u het vervelend vind dat u nog een bedrag dient bij te betalen. Maar als uw bestelling de eerste keer correct was dan had u het zelfde bedrag moeten betalen. Met vriendelijke groet, Hans Anders Klantenservice
    Seriously
    Bedankt voor uw reactie. U geeft geen antwoord op mijn vraag.
    Ik heb een mondelinge afspraak gemaakt en er is bevestigd dat ik een varifocale bril zou krijgen wat volledig vergoed zou worden door mijn zorgverzekering. Er bleek uiteindelijk enkelvoudige glazen te zijn besteld. Door een fout van de werknemer moet ik €80 betalen omdat de monturen al zijn gebruikt en uitgekozen.
    Uw antwoord is ook verre van medelevend en vindt deze gang van zaken normaal. WIJ KUNNEN NU 2 WEKEN NIET ETEN!
    Beste Hans Anders,
    Als er direct goed was gecommuniceerd, had ik elders mijn brillen besteld. Zoals u eerder had gelezen kan ik de bijbetaling niet permitteren. Sommige mensen vinden het doodnormaal om schulden te creëren maar ik absoluut niet.
    Hans Anders
    Beste mevrouw [naam verwijderd door moderator, Ik vind het erg vervelend dat de prijs van uw bril hoger uitvalt. Ik heb contact gehad met de vestiging over uw bestelling. Aangezien u van enkelvoudig naar multifocaal bent gegaan is de prijs van de bril duurder geworden. Dit is door de collega in de winkel aan u verteld. Als compensatie heeft mijn collega de Bril Garant Plannen voor uw beide brillen gratis aan u gegeven. Het is helaas niet mogelijk om de prijs verder te verlagen. Met vriendelijke groet, Hans Anders Klantenservice
    Geachte heer, mevrouw,

Hartelijk dank voor uw reactie.

Het duurde even eer ik reageerde, omdat ik het verloop wilde afwachten. Zojuist heb ik mijn brillen kunnen ophalen. Het fijne is is dat mijn bril het leesgedeelte heeft, daar ben ik erg blij mee. Ik merkte dan ook direct verschil.
    Wat ik helaas wel ontzettend vervelend vind, is dat ik de Bril Garant NIET erbij heb gekregen. Ik heb dit vriendelijk aangegeven, maar meneer luisterde wederom niet.
    Hans Anders
    Beste mevrouw [naam verwijderd door moderator, Ik heb voor u navraag gedaan en u heeft het brilgarantplan voor beide brillen uit coulance gratis gekregen. Met vriendelijke groet, Hans Anders Klantenservice
    Seriously
    Dat lijkt inderdaad zo, maar ik heb bij de eerste bestelling WEL betaald voor de garantie. (Dit bedrag is niet verrekend)
    Seriously
    Inmiddels een aantal dagen verder en nog geen reactie terug. Misschien zijn jullie bezig om alles uit te zoeken. Ik heb overigens de bonnen hier liggen en kan deze doorsturen mocht u ze willen inzien.
    Hans Anders
    Ik heb uw gegevens ingezien en het bedrag van beide brilgarantplannen is als korting verrekend.
    Seriously
    DAT IS ONZIN. DE ZOGENAAMDE VERREKENING IS HET BEDRAG WAT IK AL HEB BETAALD!
    Bij de eerste bestelling heb ik de BGP betaald. Bij de correctie is het bedrag al afgetrokken (logisch omdat ik het betaald heb).. en de coulance waar u het over hebt gehad die heb ik dus niet gekregen. Een kat uit de zak heet dat.
    Graag mijn naam hierboven verwijderen i.v.m. privacy.

Volgende keer ga ik maar weer terug naar de concurrent.
    Hierbij nog aanvullende informatie:

000021007142
    Betaald op 08-09-2015

Dit is de afrekening dat ik de Bril Garant plan heb voldaan. Daarnaast heb ik voor de brillen €78 betaald.
    Zonder de bril garant zou ik dit bedrag kwijt zijn (maar ik heen meer betaald) Vertelt u mij dan maar wat er coulance is aan een gratis bril garant als ik dit wel heb betaald plus de brillen. Zonder de bgp zou ik dan 'goedkoper' uit zijn, rara hoe kan dit
    Goedendag,
    Weet u inmiddels meer?
    Vriendelijke groet
    Hans Anders
    Zoals eerder gemeld zijn de kosten van het eerder betaalde brilgarantplan als korting verrekend.
    Seriously
    Niet geaccepteerd. Als klant word ik niet series genomen en zelfs HIER word ik GENEGEERD! Zie maar, ik moet blijven vragen om reactie terug. Eerst de bril garant betaald en omdat er iets helemaal niet goed is gegaan zou ik de BGP gratis krijgen omdat ik meer moer betalen voor de brillen. Op de tweede bon staat de korting, maar deze moet er dubbel op staan omdat ik de eerste keer al betaald heb. IK MAAK HIER MEER WERK VAN!

Seriously

Ook een klacht indienen over Hans Anders?