Klacht Hans Anders: Gratis glazen zijn niet gratis

Annek

Tijdens de actie " gratis glazen", een montuur met glazen besteld. Echter kreeg ik toen te horen dat mijn sterkte niet geleverd mocht worden en ik moest maar duurdere glazen nemen. Een dunnere versie. Totaal overdonderd ging ik akkoord. Thuis nog eens de voorwaarden erbij gepakt en daar staat helemaal niets in van een maximale sterkte dat in aanmerking komt voor de gratis glazen. Vandaag contact gehad met de klantenservice maar men weigert mij de glazen gratis te doen. Ik voel mij gediscrimineerd. Juist de mensen met zware glazen laat Hans Anders dus in de kou staan , maar vermeld dit niet in hun voorwaarden. Ik heb de voorwaarden van hun site gekopieerd en kan dit overleggen. Het montuur ligt bij mij thuis en de glazen in het filiaal. Ik voel mij gewoon beet genomen, mensen lokken en dan pas in het filiaal komt de aap uit de mouw.

Zoals de actie luidde, de glazen gratis!
En dat mag ook de standaard glazen wezen en niet de dunnere die mij in de maag gesplitst zijn.

Hans Anders
    De actie gratis glazen is met een index van 1.5 glazen. Dit wordt ook duidelijk vermeld in alle communicatie omtrent de actie.
    Mevrouw heeft een hele hoge sterkte waardoor verdunningen medisch noodzakelijk zijn, aangezien mevrouw met 1.5 index glazen enorme vertekeningen zou krijgen. Voor verdunningen geldt een meerprijs. De glazen zelf zijn wel gratis, mevrouw betaalt alléén de verdunning, niet de glazen. Er is dan ook geen sprake van discriminatie.
    Dit is al meerdere malen duidelijk met mevrouw gecommuniceerd.
    Annek
    Dat van die index dat klopt, maar er staat nergens dat glazen boven een bepaalde sterkte niet meer met die index geleverd kunnen worden. Ze zijn dus duidelijk in gebreke gebleven. Omdat dit nergens in de voorwaarden staat moeten ze nu de eer aan zichzelf houden. Jullie discrimineren wel! Mensen met sterkte glazen vallen buiten die actie en kunnen niet voor 35 euro een complete bril bij jullie kopen. De reclame is dus zeer misleidend en incompleet.
    Annek
    Had er een * achter gestaan met vermelding van sterkte tot dan had je mij niet gehoord.
    Bij Hans Anders krijg je nu enkelvoudige glazen gratis! En.. bij ons zijn deze glazen kraswerend en ontspiegeld (index 1.5). Zo heb je al een complete enkelvoudige bril voor slechts 35,-.
    Hans Anders
    Alles is duidelijk besproken en duidelijk gecommuniceerd.
    Annek
    Er is geen enkel voorstel gedaan door Hans Anders! Ze gooien klaarblijkelijk de glazen nog liever weg. Ik ga de reclame code commissie ook inschakelen. Mensen die sterke glazen hebben kunnen helemaal niet een complete bril kopen voor 35 euro, pure discriminatie.

Annek

Ook een klacht indienen over Hans Anders?