Opgelost door Hans Anders: Hans Anders levert geen bril en geeft geen gespaard geld terug

content Opgelost
staartje

Ik heb een leesbril uitgezocht en daarvoor via Hans Anders 2 jaar maandelijks € 3 gespaard. De oogmeting werd een week later ingepland. Een week later meldde ik me dat ik voor een test voor de leesbril kwam. Dat werd aan de kant geschoven en ik moest eerst een oogdruk en verzientest afleggen. Ook werd er soms symptomen vastgesteld die ik niet heb. Ik ben het er wel mee eens dat ik een oogafwijking heb en me daar (in november rustig in wil verdiepenL verzekering, oogarts enz.) Het advies was een oogarts te bezoeken en een toonbank kant en klaar brilletje te kopen. En daar viel verder niet meer over te praten. Ik ben mijn vorige leesbril verloren en ik heb een leesbril nodig. Hans Anders wil een voucher geven die ik aan een ander kan doorverkopen of misschien dat ik later (?) toch een bril van ze ga krijgen. Maar wanneer.... Ik stel dat zij geen test afnemen voor de bril die ik wil hebben en geen bril leveren. Ik heb inmiddels de maandelijkse afschrijvingen stop gezet.

Ik wil mijn geld terug als Hans Anders weigert een fatsoenlijke leesbril meting weigert en geen fatsoenlijke bril wil leveren.

Hans Anders
    Beste mevrouw A.H. Grooters-Viellevoye,

Bedankt voor het kenbaar maken van uw onvrede. Ik vind het erg naar om te vernemen dat u niet tevreden bent met de service die u is geboden.

Ik heb uw klacht in behandeling genomen en contact gehad met mijn collega uit de Den Helder.

Hieruit blijkt dat, met de meting die eind november heeft plaatsgevonden, een verschil zit in het linkeroog. Omdat wij zeker willen weten dat wij in een keer een goede bril bestellen, met de juiste meet resultaten, hebben wij het advies gegeven om de ogen toch nog eens op de laten meten bij de oogarts uit voorzorg. Uiteraard is dit niet verplicht, maar wanneer er toch een bril wordt besteld, gebaseerd op de meet resultaten die zijn uitgevoerd bij Hans Anders en het blijkt dat het toch niet juist is gemeten, dan is het uw eigen verantwoordelijkheid wanneer de bril niet goed is.

Mijn collega heeft aangegeven dat u alsnog van harte welkom bent in de winkel, zodat wij een leesbril op sterkte voor u kunnen bestellen.

Lisanne
    Hans Anders Webcare
    Beste Lissanne,

Verzekeringstechnisch ga ik waarschijnlijk volgend jaar naar de oogarts, als die (misschien tijdelijke) oogafwijking dan nog bestaat. Het gaat te ver om daar in dit bericht verder over uit te wijden.

Ik vroeg om een meting voor een leesbril, er is een meting gemaakt voor een bril voor ver zien. Uw collega zei na die meting dat een leesbrilmeting niet uitgevoerd wordt omdat dat dezelfde afwijking geeft en adviseerde een toonbank bril. Bovendien is die meting in november ernstig bemoeilijkt omdat het stil rechtuit kijken niet mogelijk was doordat ik dan door een deur in de winkel keek waar mensen zeer stressvol heen en weer liepen. Dan bewegen je ogen.

Al eerder heb ik op diverse manieren proberen te communiceren over de 2 jaar gespaarde afname van de leesbril. Ik heb, toen ik geen reactie kreeg, het maandelijkse bedrag stop gezet. U bood een voucher aan waarvoor ik een bril zou kunnen kopen. Ik kreeg van de week een voucher van € 3.

Ik wil gewoon dat Hans Anders een meting voor een leesbril doet en een leesbril levert.

Met vriendelijke groet,,

Adike
    Hans Anders
    Beste Adike,

Bedankt voor uw reactie.

Zoals aangegeven in de vorige reactie, bent u van harte welkom in de winkel om nogmaals een meting te laten uitvoeren en hierbij een aankoop te doen via de openstaande vouchers.

U kunt hier een afspraak voor inplannen via de website of telefonisch.

Lisanne
    Hans Anders Webcare
    staartje
    Bedankt, dat ga ik doen. Wat mij betreft is het probleem dan opgelost.

staartje
Ik heb alsnog een leestest gekregen en ik heb mijn leesbril gekregen waarmee ik de kleinste lettertjes helder kan lezen en hij zit goed. Omdat Hans Anders er voor klachtenkompas niet met Hans Anders viel te praten heb ik het spaarsysteem stop gezet. Als ik dat weer zou activeren kan dat alleen als ik het nieuwe maandelijkse tarief betalen. Daar ben ik het niet mee eens. Bovendien werd mij een rekening gepresenteerd van € 39. Dit bleek een vergissing omdat het uit het spaarsysteem zou worden betaald. Zij zette deze vergissing recht door een nieuwe factuur te geven van € 78 te geven die dan betaald zou worden uit het spaarsysteem. Op mijn vraag waarom ik dan moet sparen als de prijs dan verdubbeld werd mij een voucher van € 39 aangeboden die ik nog niet ontvangen heb.

Ook een klacht indienen over Hans Anders?