Opgelost door Hans Anders: Herhaaldelijk onjuist geïnformeerd

angry Opgelost
ElsaK

Ik koop elk jaar 3 nieuwe brillen, zonder actieprijs. Nu voor het eerst in mijn leven bij hans anders omdat er een 3 voor 1 actie liep en ik mooie monturen zag.
Heb 2 brillen uitgezocht, vroeg hoe lang de waardebon voor 3e bril geldig was. De medewerker gaf aan geen idee te hebben, ging even op de waardebon kijken en leest voor: kijk voor de voorwaarden op hans anders.nl en vervolgt met "nu weten we het nog niet". Daar moest ik het mee doen.
Ik vroeg nog tevergeefs moet ik nu zelf eerst zelf de website gaan raadplegen en kreeg als antwoord ja. Bespottelijk.

Ondanks deze non service helaas verder gegaan met het bestellen van de 2 brillen.
Ik wilde de standaard glazen waarbij ontspiegeling en kraswerende laag standaard zaten inbegrepen. Ik wilde enkel als optie 1x verdunning. Dhr liet 3 glaasjes zien met ontspiegeling, met groene, witte en blauwe gloed. Groen en wit zouden beide gratis zijn, alleen blauw zou een meerprijs zijn. Ik koos zodoende wit.
Doordat de ontspiegeling en kraswerende laag gratis standaard waren inbegrepen zou ik enkel voor de verdunning betalen, en zou de glastotaalprijs, ik citeer, "5 tientjes" kosten. Ik vond dit erg laag in vergelijking met wat ik gewend wat dus vroeg het voor de zekerheid na. Dhr zegt, "50 euro totaal voor de glazen, ja ik moet dit heel duidelijk aangeven".
Helaas kon ik nog niet tot betaling overgaan omdat er geen ruimte was om mijn ogen te laten meten.

De volgende ochtend direct geweest voor de meting, toen het tot betalen kwam bleken de glazen ineens 85 euro per stuk!! Een flink verschil dus. Ook de witte gloed bleek een meerprijs van 30 euro te hebben, en enkel de groene gloed was gratis inbegrepen. Dit betrof een andere medewerker.

Ik ben dus op 2 punten verschrikkelijk verkeerd ingelicht en op 1 punt in zijn geheel niet.

Toen ik dit netjes aangaf en vroeg waar plots het verschil zat, vroeg Dhr mij waar ik heen wilde met mijn verhaal. Heel suggestief. Ik kreeg het gevoel alsof ik beticht werd van oplichting terwijl het hier andersom sterk op lijkt!

Ik dacht in de toekomst mijn 3 brillen hier te kopen maar nooit meer hans anders voor mij na deze ervaring en zal anderen in mijn omgeving hier ook voor behoeden. Het gaat mij niet om het geld, ik koop jaarlijks 3 brillen voor een reguliere prijs, en heb nu uiteindelijk ook de 85 euro per glas neergelegd, maar om principe. Geen enkel excuus of tegemoetkoming ontvangen. Wat een walgelijke bejegening!!

Dat Hans Anders met een passende oplossing komt.

Hans Anders
    Beste ElsaK,

Dank u wel voor uw bericht. Ik vind het vervelend om te horen dat u deze ervaring heeft gehad bij onze vestiging te Amstelveen. Ik bied u hier mijn oprechte excuses voor aan.

Ik ga uw bericht naar de regiomanager doorsturen. Binnen 5 werkdagen neemt een collega contact met u op om één en ander met u door te spreken. Het doel van dit contact is om samen tot een oplossing te komen.

Wanneer u verder nog vragen heeft dan hoor ik dat graag.

Romy
    Hans Anders Webcare

ElsaK
Uiteindelijke oplossing De oorspronkelijke klacht is meer dan voldoende opgelost, chapeau voor het personeel van Hans Anders Amstelveen. Door bovenstaande actie dacht ik zeker binnen te lopen bij Hans Anders bij mijn vervolg aankopen. Helaas begreep ik vandaag dat bij aankoop van een nieuwe bril het showmodel verkocht wordt. Dit bleek doordat mijn "nieuwe" bril beschadigd was, logisch als deze in feite 2e hands is. Hierdoor denk ik toch uit te wijken naar eyewish, specsavers of een losstaande opticien, waar de monturen, zoals het naar mijn inziens betaamd, wel nieuw geleverd worden.