Klacht Hans Anders: Kraswerende glazen met een kras.

VGvelzen

Kraswerende glazen met een kras.

Mijn vriendin heeft december 2017 een bril gekocht bij Hans Anders met kraswerende glazen. Ondanks zorgvuldig gebruik zit er toch een kras op.

In het filiaal wordt onze klacht afgedaan als: ,,Meneer, kraswerende glazen zijn niet kraswerend." Dus of we even €135,- wilden aftikken voor een nieuw glas

Mijn inziens heeft Hans anders tijdens aankoop van de bril niet aan haar informatieplicht voldaan. En heeft mijn vriendin dus recht op vergoeding voor een nieuw glas.

Hans Anders moet het nieuwe glas volledig vergoeden gezien zij niet aan haar informatieplicht tegenover de consument heeft voldaan.

Hans Anders
    Beste VGvelzen22,

Bedankt dat u de moeite hebt genomen om uw onvrede te uiten. Ik kan me voorstellen dat u en uw vriendin niet blij zijn met een kras op het glas.

Ik vind het erg jammer om te vernemen dat er een misverstand is ontstaan over de kraswerende laag. Een kraswerende laag is een extra bescherming, maar maakt het glas niet krasvrij. Een kras kan op meerdere manier op het glas komen, maar is gebruiksschade. Bij aankoop van een bril (of meerdere brillen) bieden wij aan om een Bril Garant Plan af te sluiten. Hiermee bent u verzekerd voor schade aan de bril. U hebt ervoor gekozen om dit niet te nemen. Om die reden zijn de kosten voor een vervangend glas geheel voor uw eigen rekening.

Ik ben me ervan bewust dat dit niet het antwoord is dat u wilde krijgen, waarvoor mijn excuus.

Dave
    Hans Anders Webcare

VGvelzen
Beste Dave, Er is geen spraken van een misverstand. Zoals ik mijn klacht beschrijf zijn wij niet over de werking van de kraswerende laag geïnformeerd. En hebben jullie dus niet aan jullie informatieplicht voldaan. Waar wij als consument het volste recht op hebben. Ik betreur het dan ook ten zeerste dat er van jullie uit geen enkele vorm van compensatie wordt geboden. Ook wordt mijn klacht afgedaan als een misverstand, terwijl jullie in gebreken zijn. Ik hoop dat er alsnog tot een redelijke oplossing kan worden gezocht. Als je je er toch van bewust bent dat dit niet het antwoord is wat ik wou, kan je ook wat anders verzinnen zoals een 50/50 rekening voor beiden partijen. Met vriendelijke groet, Vincent van Velzen

Ook een klacht indienen over Hans Anders?