Klacht Hans Anders: Na twee zomers compleet verdwenen coating van dure varifocus zonnebril van Hans Anders.

M. Delsman

Ik heb in maart 2017 een dure varifocus op maat gemaakte zonnebril gekocht. In augustus 2019 begon de coating op de glazen te krakkeleren en los te laten. Nu is bijna de gehele coating verdwenen. Hans Anders beroept zich op een garantietermijn van twee jaar. En daar zit ik dus nu een paar maanden overheen. Uit “coulance” zijn ze bereid mij 1 glas te laten betalen en 1 glas voor eigen rekening te nemen. Zo’n glas kost mij €180. Ik voel me daardoor behoorlijk gedupeerd. Bij zulke kostbare glazen behoort een zonnebril (die je dus af en toeven de zomer draagt) minstens een jaar of vijf kwalitatief goed te blijven. Slechte beurt van Hans Anders, bij wie ik al minstens twintig jaar vaste klant ben!

Ik wil twee gratis nieuwe varifocus zonnebrilglazen in mijn bestaande montuur. Met een deugdelijke garantietermijn, waarbinnen de coating niet opnieuw krakkeleert/verdwijnt.

Hans Anders
    Beste M. Delsman,

Bedankt voor het kenbaar maken van uw onvrede. Ik vind het spijtig om te vernemen dat de coating van de zonneglazen loslaat. Mijn collega's in de winkel hebben uw klacht in behandeling genomen en die is besproken met de areamanager. Op de bril had u twee jaar fabrieksgarantie. Die garantie was verlopen en daarom konden mijn collega's officieel niks meer voor u betekenen. Ondanks dat de garantie was verlopen, hebben mijn collega's besloten u toch tegemoet te komen. Bij het bestellen van nieuwe glazen ontvangt u nu 50% korting. Dat is het enige wat wij nog voor u kunnen betekenen.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Romy
    Hans Anders Webcare

M. Delsman
De “oplossing” is precies dezelfde “oplossing” als die mij in de winkel van Hans Anders reeds was geboden. Namelijk dat ik 1 kostbaar varifocusglas van mijn zonnebril zelf moet betalen. Kosten: €180. En dat terwijl het hier duidelijk om een fabricagefout gaat. Het mag immers niet zo zijn, dat de coating van mijn zonnebrilglazen er na twee zomers dragen volledig afbladdert. Een zonnebril draag je niet dagelijks. In feite draag je zo’n accessoire meer niet dan wel.... Dus, laten we ervan uitgaan, dat deze zonnebril maximaal 90 dagen is gedragen. Dan vind ik het zeer ernstige zaak, dat er bij zulke dure glazen een kwalitatief zo slechte coatinglaag wordt aangebracht. Je dan beroepen op een garantietermijn van twee jaar vind ik ronduit een heel beroerde “service”. En al helemaal gezien het feit, dat ik al zo ongeveer een kwart eeuw vaste klant ben bij Hans Anders.

Ook een klacht indienen over ?