Klacht Hans Anders: Ondeskundig en onvriendelijk personeel.

aa Jongerius-Tacoma

Klacht 1: Bij het aanschaffen van een nieuwe bril vanwege beschadiging van de oude werd de sterkte opnieuw opgemeten. Ik vond dat niet nodig want dit was 2 jaar geleden gedaan (visus beide ogen 0.95) en ik was volledig tevreden met het zicht. Maar omdat nu eenmaal het protocol is had ik geen bezwaar. Er kwamen andere waarden uit maar ik bleek niet goed te kunnen zien met de nieuwe bril. Ik ging binnen de garantie terug. De ogen werden opnieuw opgemeten met als uitkomst opnieuw andere waarden dan de vorige 2 (visus re 95, li 80) en er werden opnieuw nieuwe glazen geleverd. (Ik heb beide nieuwe paren een tot 4 weken uitgeprobeerd.) Ook daar zag ik een stuk minder mee. Ik vroeg om de oude sterkte te leveren maar dat kon niet. Het lag aan mij, ik gaf verkeerde antwoorden bij de ogentest zei de optometrist. Ik kon mijn bril inleveren en ik kreeg het geld terug. Ik ging meteen door naar een andere brillenzaak. Die kwam tot een meting vlakbij de waarden van mijn 1e bril (visus 1.10 beide ogen).
Ik vind het in de eerste plaats vreemd dat er binnen 4 weken 3 verschillende sterktes zijn gemeten met een erg laag maximaal zicht. Ten tweede vind ik het merkwaardig dat ik niet de sterkte van mijn oude bril die uit dezelfde zaak kwam aan mocht houden. Ten derde werd ik beschuldigd van het geven van verkeerde antwoorden.

Klacht 2: De zaak was telefonisch nagenoeg niet te bereiken.

Klacht 3: Op de allerkoudste dagen van dit jaar met een snerpende oostenwind had ik om 9.30 uur een afspraak. De deur bleek nog op slot toen ik 10 minuten te vroeg arriveerde. Er werd druk heen en weer gelopen in de winkel door het personeel. Het viel me erg tegen dat de deur niet even werd open gedaan om deze klant binnen op de afspraak te laten wachten. Ergo, de deur ging 5 minuten te laat open.

Ik had mijn oude glazen willen houden toen de nieuw aangemeten bril niet sterk genoeg was.

Hans Anders
    Beste mevrouw Jongerius,

Bedankt voor het kenbaar maken van uw ontevredenheid. Ik vind het heel spijtig om te horen dat u uiteindelijk geen bril heeft kunnen aanschaffen bij Hans Anders. Ik begrijp uit uw bericht dat er verschillende resultaten waren naar aanleiding van meerdere oogmetingen. Dat is natuurlijk heel vervelend. Nadat mijn collega’s twee keer nieuwe glazen hadden besteld en dit niet mocht baten, hebben we uiteindelijk besloten de brillen retour te nemen. U ontvangt het volledige aankoopbedrag terug.

In verband met de drukte in de winkel konden mijn collega’s helaas de telefoon niet opnemen. Mijn excuses hiervoor.

Vandaag 20 maart 2018 hebben we telefonisch contact gehad. Het was een heel prettig gesprek. Bedankt hiervoor. Ik ga uw klacht intern bespreken met de vestigingsmanager van de winkel te Nijmegen. Omdat ik het heel jammer vind dat ik op dit moment niks meer voor u kan betekenen ontvangt u van mij binnenkort een smakelijk presentje. Ik begrijp dat dit het ongemak niet goed maakt, maar ik hoop hiermee het in ieder geval iets te verzachten. Nogmaals onze oprechte excuses voor al het ongemak.

Met vriendelijke groet, Romy
    Webcare

Ook een klacht indienen over Hans Anders?