Klacht Hans Anders: Onmogelikheid om voorgeschoten bedrag terug te krijgen

GerdaDen Hoek

In 2006 Spaarplan afgesloten door echtgenote mbt Spaarplan bril waarvoor maandelijkse premie betaling van kracht was. Echter door verbetering van zicht bleek binnen korte tijd na afsluiten hiervan dat zicht van de ogen verbeterd was waardoor voortzetting contract niet noodzakelijk was. Er was aan premie reeds een bedrag van Euro 63 betaald. Verzoek tot restitutie van dit bedrag waarvoor geen dienst verricht is zijn door "Anders" botweg met vermelding van het destijds afgesloten contract afgewezen, alleen levering van een andere bril of hoorapparaat met bij betaling kon hiervoor in de plaats komen. Hierop is niet door ons in gegaan omdat dit voor ons niet de oplossing van het probleem (restitutie) was. Deze onopgeloste situatie is verschillende keren bij hun filiaal Elst besproken. Helaas werd op vragen voor oplossing geen restitutie geboden en terug verwezen naar mogelijke levering van een ander artikel.

Teugbetaling van deze 63 Euro om dit al jaren lopende probleem op te lossen.

Hans Anders
    Beste dhr. Leenders,

Wat spijtig om te vernemen dat dit een langlopende klacht is. Ik snap dat u hier graag een oplossing voor ziet, maar helaas kunnen wij u deze niet bieden.

Zoals mijn collega's in de winkel u hebben verteld, wordt er bij de start van een Bril Totaal Plan getekend voor een aantal voorwaarden. Een van die voorwaarden is dat wij na stopzetting het Bril totaal plan, het geld niet terug uitkeren. In plaats daarvan, komt er een voucher vrij met het opgebouwde bedrag als tegoed. Daar is uw vrouw door voor het Bril Totaal Plan te tekenen mee akkoord gegaan.

De voucher van €63 blijft geldig. Uw vrouw kan de voucher zelf gebruiken voor een zonnebril (zonder sterkte) of, voor wanneer dit nodig is, een leesbril. Ook kan ze er voor kiezen om de voucher weg te geven, zodat een ander hem kan gebruiken.

Ik snap dat dit niet het bericht is dat u had gewenst te krijgen. Helaas moeten wij bij ons standpunt blijven. Het spijt me u niet anders te kunnen berichten.

Linda
    Hans Anders Webcare

GerdaDen Hoek
Dames, heren Consumentenbond, geen enkele oplossing, in onderhavig langlopend probleem. Dit bedrijf geeft geen restitutie van een openstaande vordering (Euro 63) en verwijst naar haar AVV. Maar deze AVV voorziet niet in het feit dat de aangegane vereenkomst (levering van bril) niet meer aan de orde is vanwege genezing van het verminderde zicht in de ogen. Een bril is dus niet meer nodig ! En wat zegt Anders nu; keuze van een leesbril of hoorapparaat kan hiervoor in de plaats komen !!!. of we kunnen deze vordering aan een ander persoon verstrekken.! Dit is toch geen oplossing van deze slepende zaak. Zie graag uw eindconclusie van u tegemoet. Met vriendelijke groet, / Gerda Leenders

Ook een klacht indienen over ?