Klacht Hans Anders: Onvolledige declaratie

Silva4

Eerste bril per 3 jaar bril zou volgens de voorwaarden mijn verzekeraar volledig vergoed moeten worden. Volgens de medewerkster van Hans Anders vergoed mijn verzekeraar in alle gevallen tot het bedrag van 100euro en moest ik de rest van het bedrag terplekke betalen in de winkel. Hans Anders heeft mijn verzekeraar ook een rekening gestuurd van 99euro. Voor klachten of info moest ik volgens haar bij het VGZ zijn..Heb bij mijn verzekeraar geinformeerd, zij vergoeden hele bril maar Hans Anders moet dit wel indienen, zelf kan dit niet. Van kastje naar de muur... Erg jammer. Die 88euro die ik moet betalen overleef ik wel. Hans Anders is wel om deze misinformatie een klant en potentiele nieuwe klanten kwijt.

Het liefst de 88euro terugbetalen en deze indienen bij mijn zorgverzekeraar

Hans Anders
    Beste Silva4,

Bedankt voor het delen van uw onvrede.

Ik zie dat u bij VGZ bent verzekerd met aanvullend het Rotterdampakket. De declaratie kan op twee manieren worden ingediend. Zo kunnen wij bij sommige zorgverzekeraars een declaratie indienen als naturavergoeding.
    Dat geeft recht op één volledige bril, onder bepaalde gestelde voorwaarden. Het glastype en de glasopties zijn dan al bepaald.
    De ene polis geeft recht op een merkmontuur, een ander geeft recht op een montuur uit de Hans Anders collectie.
    Valt de bril volledig onder de voorwaarden, dan kunt u de bril, dankzij de voordeelregeling, zonder bijbetaling bestellen.
    Hans Anders ontvangt bij een declaratie vanuit de naturavergoeding een bedrag van de zorgverzekeraar.
    Dat komt bij uw polis neer op een bedrag van €99 euro.

Daarnaast bestaat de optie om deel te nemen aan de acties van Hans Anders.
    Daarmee vervalt de voordeelregeling die u vanuit de naturavergoeding krijgt.
    Dit is standaard in de actievoorwaarden opgenomen en geldt voor elke actie.
    De actievoorwaarden kunt u te alle tijden op onze website inzien.
    U heeft gebruik gemaakt van de 50% korting actie.
    De prijs van de eerste bril wordt dan volledig in rekening gebracht.
    Wij declareren het bedrag van €99 dat wij contractueel met VGZ zijn overeengekomen.

Als u geen gebruik maakt van de naturavergoeding, kunt u korting van Hans Anders krijgen bij deelname aan een van onze acties. Brilacties zijn helaas niet meegenomen in de contractafspraken.
    Door deelname aan een actie, zijn de prijsafspraken komen te vervallen die wij met VGZ hebben gemaakt, wat de naturavergoeding betreft. De bril is hierdoor niet volledig vergoedt.

Het spijt mij u niet anders te kunnen berichten.

Lisanne
    Hans Anders Webcare

Silva4
Geen oplossing aangeboden. Wat nu wel duidelijk is is dat Hans Anders mij bewust op kosten heeft gejaagd en mijn brilvergoeding voor de aankomende 3 jaar heeft vergooid. Aan mij is niet vooraf kenbaar gemaakt of de optie gegeven voor de brillenactie. Zeer slechte service van de medewerkers.

Ook een klacht indienen over ?