Klacht Hans Anders: Slecht, ofwel helemaal niet, geholpen + foute locatie-info op website

R.A. Steenbergen

15 jaar klant, tot deze week. Ik wilde ogen laten meten. De locatie Dordrecht P.A. de Kok-plein leek niet meer te bestaan volgens de website. Achteraf toch wel, maar staat totaal verkeerd op het Google Maps-kaartje getekend, nl. bij de Spuiboulevard, 4 km verderop.
3 aug. nam de Dordtse vestiging (de Kok-plein) de telefoon niet op, vaak geprobeerd. Toen naar Oud-Beijerland gebeld. Daar kon ik op maandag zonder afspraak komen, maar meneer vertelde niet dat hij alleen was. Ik de 17 km gereden en betaald parkeren en na 20 minuten wachten vertrokken, omdat klanten achter mij ook zich ophoopten. Dan voel je je weggekeken tijdens de meting. Via website afspraak gemaakt voor dinsdag h4. Toen alleen een vrouw aan het werk. 15.50 nog niet aan de beurt en weer ophopende klanten. Waar dient een afspraak voor? 70kilometer en parkeergeld weggegooid.
Zelfs landelijk nummer neemt niet op wegens drukte. Personeel groet ook niet als je binnenkomt. Nu bril bij andere opticien besteld.

Eerste:
Bril elders besteld, dus goede oplossing kan niet meer. Compensatie van 70 kilometer autokosten kan wel.

Tweede:
Locatie op kaartje op website corrigeren.

Derde:
Zorg voor minstens twee opticiens in de winkel. In Dordt zat er vermoedelijke ook maar 1 omdat de telefoon niet beantwoord werd. Ik heb beide dagen meerdere klanten de winkel uit zien lopen omdat het te lang duurde.
Hoe kun je nu een oogmeting doen en een bril uitzoeken, invoeren, betalen enzovoort als je maar alleen in de winkel werkt? De geholpen klant voelt zich dan schuldig ten opzichte van de wachtende klanten.

Vierde:
Laat personeel een klant altijd groeten, en desnoods zeggen dat het nog wel even kan duren. Dan weet hij waar hij aan toe is.

Vijfde:
Graag een fatsoenlijk e-mailadres voor klachten. Een uitgebreide klacht of vraag via zo'n piepklein venstertje in zo'n dom webformulier werkt niet. Bovendien gaat via een webformulier bijna altijd de opmaak en indeling verloren.

Hans Anders
    Beste,

Klacht voor meneer ingediend.

Ik ga het doorsturen naar de regiomanager. Binnen 5 werkdagen neemt een collega contact met u op om één en ander met u door te spreken. Het doel van dit contact is om samen tot een oplossing te komen.
    R.A. Steenbergen
    Dan neem ik aan dat u de regiomanager van Oud-Beijerland bedoelt. Echter gaat een deel van de klachten ook over Dordrecht (P.A. de Kok-plein, niet telefonische bereikbaar, vermoedelijk ook door onderbezetting). Of valt dat beiden onder dezelfde regiomanager?
    En een deel over Hans Anders algemeen (verkeerde locatie op kaartje en het landelijke nummer ook niet bereikbaar wegens drukte).
    Hans Anders
    De klacht staan op Oud Beijerland.
    De regiomanager is dezelfde persoon.
    R.A. Steenbergen
    Binnen de beloofde tijd brief ontvangen van regiomanager, waarin stond dat de verantwoordelijke binnen 5 werkdagen contact zou opnemen. Is niet gebeurd, althans
    1 keer kreeg ik een anonieme oproep 'tussendoor' terwijl ik in gesprek was, kleine kans dat hij dat was. Verder heb ik niets gemist, want als ik een gemiste oproep doordat bijv. mn telefoon uit staat krijg ik achteraf een sms van KPN. 2e poging hebben ze niet geprobeerd. Tuurlijk geen tijd voor als je alleen in de winkel staat....
    R.A. Steenbergen
    Na mijn reactie van vanochtend gebeld door vestiging Oud-Beijerland en als compensatie een korting afgesproken voor het geval ik er ooit nog eens kom.
    Echter wil ik ook nog een reactie van Hans Anders landelijk, om het structurele personeelstekort (alleen in de vakantie??) op te lossen. en dat het afsprakensysteem ook gaat werken. Gezien andere klachten hier zijn er meer mensen waarbij de afspraak totaal geen nut heeft doordat er maar 1 medewerker/opticien aanwezig is en je gewoon moet wachten.
    R.A. Steenbergen
    Met de lokale vestiging Oud-Beijerland goed afgehandeld, maar de vestiging Dordrecht De Kok-plein staat nog steeds verkeerd op de kaart getekend en Hans Anders landelijk gezien belooft geen beterschap aangaande de afspraken die totaal niet werken, en reageert ook niet op de klacht van structurele onderbezetting in de winkels.

R.A. Steenbergen

Ook een klacht indienen over Hans Anders?