Opgelost door Hans Anders: Vergoeding voor taxiritten gevraagd

Status
content Opgelost
Klachtnummer
# 281753
Gebruiker
P van Dijk
Datum
2 reacties

Details

De klacht

Mijn vrouw heeft 2 nieuwe brillen bij Hans Anders op het Hammarskjoldhof in Utrecht gekocht. In beide brillen zijn glazen met een verkeerde sterkte gezet en het cylindisch gedeelte is men helemaal vergeten, dus een flinke blunder. Er zijn nieuwe glazen besteld maar wij willen ook 4 taxiritten ten bedrage van 40 Euro vergoed hebben. Mijn vrouw zag zo slecht dat het onverantwoord was om met het OV te gaan en ander vervoer hebben wij niet. Door die slechte glazen kon zij ook met haar oude bril nauwelijks meer goed zien, vandaar 4 taxiritten. Hans Anders laat ons weten dat de filiaalmanager beslist en zij niets kunnen doen en dat het de eigen keuze van mijn vrouw was om met een taxi te gaan. Hans Anders adverteert als één bedrijf en dan moet je je niet achter een manager verschuilen. Een taxi was verder in ons geval de enige optie. Daarom houden wij vast aan die vergoeding van 40 Euro voor taxivervoer. Bij Hans Anders is de prijs anders en (het gebrek aan) de service kennelijk ook.

De oplossing

Vergoeding van 40 Euro voor gemaakte taxiritten.

2 reacties

  1. Auteur
    Hans Anders
    Datum
    Beste [naam verwijderd door moderator],

    Op 21 november 2017 heeft u via www.klachtenkompas.nl uw onvrede geuit over de gemaakte kosten van uw vrouw om naar de winkel te komen, nadat de glazen van haar bril niet goed gemeten waren.
    Allereerst wil ik u bedanken dat u de moeite heeft genomen om uw klacht kenbaar te maken. Ik vind het erg vervelend om te horen dat de glazen in eerste instantie niet goed waren. Daar bied ik u namens Hans Anders mijn excuses voor aan.

    Ik heb op 22 november 2017 telefonisch contact met u opgenomen om de klacht te bespreken. U heeft aangegeven dat de glazen inmiddels zijn vervangen en dat deze glazen wel goed zijn. Dat vind ik erg fijn om te horen.

    We hebben samen gezocht naar een passende oplossing. Ik bedank u dat u de tijd heeft genomen om mij te woord te staan.

    Ik vertrouw erop dat uw klacht hiermee volledig is afgehandeld.

    Met vriendelijke groet,
    Dave
    Hans Anders Webcare
  2. Auteur
    P van Dijk
    Datum
    Bedankt voor uw reactie. Met het telefonisch overeengekomen voorstel zijn wij tevreden en ik kan u melden dat hiermede onze klachten tot tevredenheid zijn opgelost.

    met vriendelijke groet,

    [naam verwijderd door moderator]

Uiteindelijke oplossing

Auteur
P van Dijk
Datum
Uiteindelijke oplossing
Inmiddels is het 18 januari 2018. Hans Anders heeft nog steeds de 40 Euro niet betaald. Bij telefonische navraag bij de klantenservice werd de kwestie doorgespeeld naar de filiaalmanager, de heer M. Chaoual, van filiaal Hammerskjoldhof in Utrecht. Deze weigert om de 40 Euro te betalen en hij zegt dat niemand van het hoofdkantoor er iets van weet. Kortom, wij worden van het kastje naar de muur gestuurd en de dader ligt op het kerkhof. De prijzen van Hans Anders zijn anders, de service ook, dat is ons inmiddels wel gebleken. Resumerend eisen wij van Hans Anders dat men op zeer korte termijn de ons gedane toezegging na komt en zich niet verschuilt achter telkens weer andere personen. Het is ondertussen 9 februari 2018. Bij Hans Anders heeft men inmiddels eindelijk begrepen dat je niet op bovengeschetste wijze met je klanten omgaat en de toegezegde 40 Euro aan ons overgemaakt. Wat ons betreft is de zaak hiermede afgedaan.
Status
opgelost
Beoordeling
content

Ook een klacht indienen over Hans Anders?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen