Klacht Hans Anders: Verkeerde oogmeting

Waelnabli

Mijn Klacht
In April 2017 liet ik een oogmeting doen bij Hans Anders.
Toen ik mijn bril kreeg vond ik gelijk bij thuiskomst dat deze niet goed was afgestemd op mijn ogen.
Als ik bijvoorbeeld de trap opliep leken de tredes veel dichterbij en daardoor verstapte ik me.
Ik ben tot 3 keer toe terug geweest naar de winkel (binnen de 3 maanden garantie)met klachten van hoofdpijn en geen goed zicht. Elke keer wanneer ik kwam verstelde ze de bril wat en zette deze anders op mijn neus. De laatste keer had ik de bril al 1.5 maand op gehad. Er werd me weer verteld dat mijn ogen aan de bril moesten wennen. Ik voelde me niet serieus genomen, want ik had de vraag al meerdere keren gesteld of de glazen wel goed waren. En er misschien niet nog een meting gedaan moest worden.
Uiteindelijk heb ik de bril maar niet meer gedragen. Want mijn klachten leken erger te worden door het dragen van de bril. En in de winkel deden ze er niet echt iets aan. Ik had last van hoofdpijn en duizeligheid.

Vorige week besloot ik toch maar weer een oogmeting te doen, want zonder bril zie ik niet 100% scherp Deze wijkte totaal af van de vorige oogmeting. Maar de bril moest ik wel zelf betalen omdat het niet meer binnen de garantie viel! Ik ben toch 3 keer terug geweest binnen de garantie? Waarom ben ik toen niet gelijk op een goede manier geholpen!? En heb ik toen niet gelijk een goede bril gekregen?

Ik belde vandaag met de klantenservice en daar werd ik gelijk afgescheept. Ik legde het verhaal op een rustige nog vriendelijke manier uit en toen ze de gegevens erbij pakte zei ze gelijk 'Nou, die gaan we echt niet meer vergoeden' of de klacht in behandeling nemen. Ze klonk ook niet vriendelijk, maar erg kattig.
Toen ik vroeg of ik misschien ergens een klacht kan indienen zei ze gelijk 'Dat hoef je niet te doen, want we doen daar toch niks mee' Maar ik heb toch ten alle tijden recht om een klacht in te dienen?Gelukkig neemt mijn telefoon alle gesprekken op zodat ik hier altijd op kan terug vallen. Ik vind dat ik niet goed behandeld ben. Zowel in de winkel in Hoogezand als aan de telefoon.

Mijn bril vergoeden

Hans Anders
    Beste Waelnabli22,

Bedankt dat u de moeite hebt genomen om uw onvrede te uiten.

Ik vind het erg vervelend om te vernemen dat u niet fijn kijkt met uw bril. Zoals wij hebben aangegeven, bent u in het begin een aantal keer teruggekomen naar de winkel met de mededeling dat uw bril niet fijn kijkt. Na de laatste keer, bent u niet meer terug geweest. Wij gaan er dan van uit dat de klachten zijn opgelost. Na anderhalf jaar hebt u een nieuwe bril gekocht en de sterktes zijn anders. Wij hebben u uitgelegd dat sterktes in een periode van bijna twee jaar kunnen veranderen en dat wij geen sterktegarantie meer kunnen verlenen.

Ik vind het erg jammer dat u hebt begrepen dat wij niets met uw klacht doen. Dat is vanzelfsprekend niet het geval. Mijn collega heeft u erop gewezen dat u ook dan hetzelfde antwoord zou krijgen. Ik ben me ervan bewust dat u graag een ander antwoord had ontvangen, waarvoor mijn excuus.

Wij komen u niet tegemoet in de vergoeding van uw nieuwe bril.

Dave
    Hans Anders Webcare

Ook een klacht indienen over Hans Anders?