Opgelost door Happyhealthy.nl: Bij aankoop van 2 boeken zonder enig medeweten aangesloten voor twee video abonnementen.

content Opgelost
Wendy

Ik heb op 02-04-2019 en 05-04-2019 twee afslankboeken besteld bij dit bedrijf. Netjes betaald en op tijd geleverd, geen klachten over. Afgelopen week bekeek ik mijn rekening en zag ik opeens dat er door een automatische incasso al sinds april 2x per maand ongeveer €20,= van mijn rekening wordt gehaald. Heel stom van mezelf dat ik dit niet eerder heb gezien, maar hierna meteen contact opgenomen met het bedrijf om te vragen hoe dit kon. Toen bleek dat ik bij de aankoop van de boeken ook meteen sta aangemeld bij een video lidmaatschap (voor beide boeken een apart lidmaatschap), waarvoor er dus elke maand geld van mijn rekening wordt gehaald. Ik was hier absoluut niet van op de hoogte en had me hier anders ook nooit voor aangemeld, heb dit uitgelegd aan het bedrijf en kreeg een standaard antwoord:

"Het is zeer spijtig om te horen dat je onwetend lid bent geworden van het videoprogramma, dat was namelijk nooit de bedoeling.

Op de productpagina, de bestelpagina (bovenaan staan bulletpoints) en in de algemene voorwaarden staat duidelijk vermeld dat je in het pakket gratis de eerste maand van het video lidmaatschap kan krijgen.

Hierbij werd aangegeven dat de eerste maand gratis is maar dat je daarna €19,97 per maand betaald. Via het nieuwe SEPA incasso (e-mandate) is een handtekening daarbij niet nodig. Op de productpagina en bestelpagina kon je nog kiezen of je wel of niet het video lidmaatschap wilde krijgen bij het boek/ebook.

In jouw geval heb je het pakket inclusief lidmaatschap gekozen. Je had daarbij nog 30 dagen de tijd gekregen om je risicovrij en per direct af te melden voordat de eerste betalende maand werd afgeschreven.

Indien je je gebruikersnaam en/of wachtwoord niet meer weet om in te loggen voor het videoprogramma, kan ik je daarbij helpen.

Je kunt je afmelden van het lidmaatschap door het formulier in te vullen op de volgende pagina:

Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd."

Ik heb hierna nogmaals uitgelegd dat ik helemaal niet bewust was van dit lidmaatschap, hier nooit over gemaild ben en dat ik er ook nooit gebruik van heb gemaakt. Ik heb ook nooit inlog gegevens ontvangen of hiervoor ingelogd, dit kunnen ze ook inzien neem ik aan. Maar hier kreeg ik weer het standaard antwoord op dat ik me kan afmelden via de link en niks geen antwoord op mijn vraag of ze iets kunnen vergoeden van alle keren dat ze al geld van mijn rekening hebben afgehaald.

Ik zou graag zien dat het geld dat ze elke maand van mijn rekening af hebben gehaald retour gestort wordt, of in elk geval een gedeelte hiervan (bijvoorbeeld de laatste paar maanden).

Wendy
Gedeelte terugbetaling van de geïnde bedragen, fijn dat het een soort van is opgelost. Wel jammer dat dit de enige manier was om normaal contact te krijgen over een oplossing, per mail werd het compleet genegeerd.

Ook een klacht indienen over Happyhealthy.nl?