Klacht Harmony Service Center: Computerverzekering

anoniem

Ik hem ruim 5 jaar een computerverzekering gehad bij het Harmony service center. Een fijn idee, want als student ben ik nogal afhankelijk van mijn computer en heb ik niet ineens veel geld voor een dure reparatie of een nieuwe laptop.
Nu valt mijn laptop steeds uit maar wegens de studie heb ik reparatie uitgesteld tot de vakantie. Op het moment dat ik het reperatieverzoek indiende, bleek mijn verzekering net een maand opgezegd te zijn door het Harmony Service Center en gaven zij aan niks voor mij te kunnen betekenen. Dit in verband met nieuwe regelgeving, waarbij een polis niet langer mag lopen dan 60 maanden. Ik was hier niet van op de hoogte. Dit is wel erg cru, na ruim 5 jaar trouw betalen van de premie. Ik neem aan dat de wetgever er niks op tegen heeft als HSS mij alsnog de service geeft waar ik ruim vijf jaar voor heb betaald.

Graag alsnog de service waarvoor ik vijf jaar heb betaald.

Harmony Service Center
    Geachte heer/mevrouw,Door de nieuwe regelgeving zijn wij genoodzaakt om een polis stop te zetten als deze de looptijd van 60 maanden heeft bereikt. Dit is geen wijziging in de voorwaarden maar een wettelijke bepaling waar wij niet van mogen afwijken. Wij hebben u hier ook schriftelijk over geïnformeerd. De polis is per 1 augustus 2013 stopgezet. Aangezien u hier niet eerder bezwaar tegen heeft aangetekend kunnen wij uw polis niet meer activeren.Wij hopen u voldoende te hebben geïnformeerd.Met vriendelijke groet,S. van Dalen
    Afdeling Customer Care
    Harmony Service Center B.V.
    anoniem
    Beste S. Van Dalen, vriendelijk bedankt voor uw reactie. Jammer genoeg heb ik uw brief nooit ontvangen. Als ik het had geweten dan had ik hier natuurlijk tijdig op geanticipeerd! Vind u niet dat u tekort geschoten bent in de informatievoorziening? Het is nogal wat om een vijf jaar lopende verzekering ineens stop te zetten. Dat dit gebeurt kan je als consument toch niet vermoeden zolang je altijd trouw de premie betaald? Welllicht had u daar wat zorvuldiger mee om moeten gaan.
    Harmony Service Center
    Geachte heer/mevrouw,Het is spijtig om te horen dat u de brief niet heeft mogen ontvangen. Omdat de beëindigd na 5 jaar wettelijk is en dit ook landelijk bepaald is kunnen en mogen wij hier niet van afwijken.
    Wij vinden het uiterst vervelend dat deze situatie zich heeft voorgedaan. Hoezeer wij het ook betreuren, kunnen we de verzekering helaas niet meer activeren. Als dit wel het geval had geweest, hadden wij dat zeker niet nagelaten.Wij hopen u voldoende te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet, S. van Dalen
    Afdeling Customer Care
    Harmony Service Center B.V.

Ook een klacht indienen over Harmony Service Center?