Klacht Harmony Service Center: Reparatie IPhone 6

Klachtnummer
# 99050
Gebruiker
Dwilmink
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Bij Harmony Service Centre mijn Iphone6 aangeboden. Dit met tussenkomst van Apple. Tijdens een update was namelijk mijn telefoon vastgelopen. Als reactie: € 727,00. Er was namelijk een nieuw scherm geplaatst op de telefoon en daarmee valt de systeemfout niet onder de garantie aldus HSC. Of ik een bewijs kon leveren dat het scherm wéleen officieel Apple onderdeel was, werd niet adequaat op gereageerd. Telefoon weer aangeboden bij het bedrijf welke het scherm heeft vervangen en binnen een dag opgelost en gratis! Bedank HSC voor jullie adequate handelen. Doordat dit niet door jullie was opgelost moest ik 2 weken zonder mij telefoon zitten. Telefoon weer ophalen in Hilversum om vervolgens mij telefoon weer weg te brengen naar Almere. Ik kan binnenkort weer naar Almere om mijn telefoon op te halen. Had dit nou niet anders gekund?

De oplossing

Andere opstelling naar klanten. Meer klantgericht meedenken.
Wie gaat mijn benzinekosten betalen? Hoe zit het met mijn gebruik van een andere telefoon. (iPhone 4 heeft bijv geen 4G en slechter bereik) Ook heb ik een vrije dag moeten opnemen om mijn telefoon in Hilversum op te halen en weer weg te brengen. Excuus of geste zou voldoende zijn.

1 reactie

  1. Auteur
    Harmony Service Center
    Datum
    Geachte heer Wilminck,Wij vinden het zeer spijtig dat wij u niet verder hebben kunnen helpen.
    Via het Twitter kanaal van iCentre is met uw partner een aantal weken geleden hier al het e.e.a. over gecommuniceerd. Tevens is er binnen 2 weken een heldere reactie per e-mail verzonden, waarbij duidelijk uitleg is gegeven over het vervallen van de garantie bij het plaatsen van een display bij een niet geauthoriseerde reparateur.
    Omdat er een andere reparateur een display op uw toestel heeft geplaatst is u dan ook geadviseerd om het huidige defect aan het toestel door hen te laten repareren. Dit omdat het iCentre een premium reseller is en de werkwijze van Apple hanteert m.b.t. de garantie op haar producten.
    HSC is in deze een service kantoor die defecte producten begeleid naar het Apple Repair Center, HSC voert hierbij niet zelf het onderzoek en/of reparaties uit. Dit betekend ook dat de iPhone 6 niet wordt gerepareerd, maar dat er gekozen wordt voor directe omruiling. Hiervoor heeft u een PO mogen ontvangen.De onderzoekskosten zijn uit coulance kwijtgescholden, waardoor u uw toestel op 20-02 jl. kosteloos heeft kunnen afhalen.Met vriendelijke groet,Afdeling Customer Care

Ook een klacht indienen over Harmony Service Center?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen