Klacht Hartog Wonen: Hartog Wonen kent helaas geen service!

Mar0962

KWALITEITSBANK ?
Wij hebben in februari 2018 een bank gekocht bij Hartog Wonen in Sliedrecht. Een bank die werd omschreven als kwaliteitsbank.
Eerst werden wij geïnformeerd dat de levertijd uitliep van 10 weken naar 4 maanden en die vertraging hebben wij voor lief genomen.

Een week na de levering bleek al dat de zittingen begonnen in te zakken, terwijl wij er ook nog eens weinig gebruik van maken.
Ook al kleurverschil in de stof die ook begint te rullen. Let wel na 1 week dus!

Er is een onafhankelijke meubelmaker langs geweest die het probleem ook gelijk erkende en de bank wilde opvullen met schuim. Dit heb ik afgewezen omdat ik vind dat je een nieuwe bank niet zo kan herstellen. Bovendien geen oplossing voor kleurverschil en het rullen van de stof.

Ik heb aan Hartog wonen laten weten dat ik geen vertrouwen meer heb in de bank en hier het liefst van af wil. Hartog verschuilt zich achter de fabrikant en wil niet met de klant, waar zij toch afhankelijk van zijn, mee denken.

De enige oplossing die wordt geboden is de bank laten ophalen door een transportbedrijf en terug te sturen naar de fabrikant. Deze gaat dan de bank herstellen en dan krijgen wij deze na ca 4 weken weer terug.
Ik heb aangegeven dat ik daar geen vertrouwen in heb, omdat het al na een week plaatsvindt en dat ik dan over een jaar mogelijk met hetzelfde probleem zit. Bovendien ziet de bank er nu al minder goed uit dan de oude bank van 8 jaar.

Ik heb voorgesteld om dan de bank terug te nemen en ieder 1/3 voor rekening te nemen. Hieraan wil Hartog wonen absoluut niet meewerken en blijft bij de oplossing van de fabrikant.

Jammer en teleurstellend dat Hartog wonen die zegt dat zij een serviceafdeling hebben, maar niet met de klant wil meedenken.

Dit betekent dat als u toch nog besluit om naar Hartog wonen gaat om daar meubelen te kopen u ook moet nadenken over de garantie en de service die u daar krijgt. Geen service dus!

Wettelijk gezien staat Hartog wonen misschien wel in hun recht en dat laten wij nog uitzoeken, maar klanttevredenheid speelt bij hun in ieder geval geen rol van betekenis!

Wij zullen de bank nadat deze is hersteld maar aanbieden op marktplaats en hopen dat de nieuwe eigenaar er geen problemen mee krijgt. In ieder geval betalen zij voor de bank maar een fractie van wat wij ervoor hebben moeten betalen.

Voor mij in ieder geval NOOIT meer Hartog wonen.

Ik ben trvreden als Hartog wonen servicegericht zou zijn en de leverancier erop zou aanspreken dat zij een slechte kwaliteitsbank hebben in het assortiment. En mijn oplossing om allemaal 1/3 voor onze rekening te nemen leek mij een zeer goed aanbod. Helaas denkt Hartog wonen daar anders over.
Helaas blijkt dat Hartog Wonen de klachten allemaal niet zo serieus neemt. Inmiddels is de bank terug geweest naar de fabrikant, waar Hartog Wonen zich achter verschuilt. 2x vrij moeten nemen en weken zonder bank gezeten. Maar toen wij de bank terugkregen was de onderkant opengesneden en dichtgeplakt. Zag er werkelijk niet uit! Dit is nu hersteld door extra viltlaag erover heen vast te maken en wederom ochtend vrij moeten nemen. Maar het probleem is niet verholpen. Bank zakt nog steeds in en de servicemedewerker van Hartog deed het bij ons af dat we dan anders op de bank moeten zitten, nl. In het midden van het kussen.... Ja de medewerker bepaalt dus hoe ik op de bank moet zitten, terwijl de bank gewoon goed moet zijn. Omdat wij niet serieus worden genomen door Hartog Wonen hebben wij nu de rechtsbijstandverzekeraar ingeschakeld en gevraagd om juridische bijstand. Wees dus gewaarschuwd... wil je echt bij Hartog Wonen kopen?? Garantie en service kennen zij niet!

Hartog Wonen is uitgenodigd om deel te nemen aan Klachtenkompas.

Ook een klacht indienen over Hartog Wonen?