Opgelost door Hartstichting: Hartstichting reageert niet correct en laat mensen eindeloos wachten

Status
content Opgelost
Klachtnummer
# 362546
Gebruiker
M.B.K. Kuijlenburg
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Hartstichting reageert traag en laat mensen eindeloos wachten aan de telefoon. Als je dan iemand te spreken krijgt wordt niet adequaat gehandeld. Mijn moeder overleed eind vorig jaar. Omdat de Hartstichting op een lijstje stond enkele weken later de Hartstichting gebeld. Je hangt dan al bijna 40 minuten aan de lijn voordat je iemand te spreken krijgt. Vervolgens vraag ik of mijn moeder donor is. Men checkt haar gegevens en nee, ze is geen donor. Later krijg ik het maandelijkse bankafschrift in handen: ze blijkt wel donor te zijn! Vervolgens belt mijn broer (weer 40 minuten aan de lijn), dit keer met gegevens van het afschrift. O ja, ze is wel donor. Men zal de incasso stopzetten. Enkele weken later kom ik bij de bank van mijn moeder: de Hartstichting heeft zojuist weer het vaste donatiebedrag afgeschreven. Ik laat het bedrag ter plekke storneren. En wat schetst mijn verbazing? Bij het eerstvolgende maandafschrift: weer het bedrag afgeschreven. Ik besluit een klachtenformulier in te vullen (want bellen duurt zo lang). Nu krijg ik de reactie dat men binnen 10 (!) werkdagen zal reageren. Ik word er moedeloos van.....

De oplossing

Het teveel betaalde bedrag terugbetalen

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Hartstichting is actief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.

1 reactie

  1. Auteur
    M.B.K. Kuijlenburg
    Datum
    Hartstichting heeft inmiddels gereageerd. Ik verwacht dat de kwestie nu opgelost zal zijn.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
M.B.K. Kuijlenburg
Datum
Uiteindelijke oplossing
Het teveel betaalde wordt teruggestort en de contactgegevens van mijn moeder worden geblokkeerd.
Status
opgelost
Beoordeling
content

Ook een klacht indienen over Hartstichting?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen