Klacht Health and Beauty Cosmetics: Belachelijk! Na een jaar nog steeds niet opgelost!

p.patrik

Nadat ik in september 2014 een proefpakket heb ontvangen en de vervolgzending niet (tijdig) heb opgezegd kreeg ik vervolgens een pakket met 30 stuk pillen daarin. Deze stuurde ik netjes terug naar de afzender, omdat ik was gewoon niet eens met de methode waarmee dit bedrijf werkte. Ze probeerden 3x 31,25€ van mijn rekening afschrijven, maar die heb ik teruggeboekt. Een aantal keren had ik telefonisch contact met ze op en toen vertelde ik geen zendingen te willen ontvangen. Binnenkort lag er een brief van een incassobureau in de brievenbus. Ik moest dan 73,25€ hun betalen, anders zouden ze tot dagvaarding overgaan. Ik heb dus die 73,25€ volledig betaald, want ik was er helemaal klaar mee. Nou ja, maar ze hebben tot april 2015! de producten niet nogmaals opgestuurd naar mijn adres. Na meerdere e-mails en telefoongesprekken kreeg ik de pakket.
Tot nu toe dacht dat alles in orde was. Helaas kreeg ik weer een brief van hun incassobureau, dat ik 63,32€ moet betalen. Wat voor???

Graag een uitleg waarom ik geen waarschuwing over het openstaande bedrag had ontvangen en waarom het bedrijf mijn zaak gelijk naar een incassobureau stuurde zonder dat ik daarvan wist? Ik heb inmiddels met hun klantenservice gebeld maar ze konden mij daar niet helpen, want mij zaak uit het systeem werd was verwijderd.
Nu ben ik wel op de hoogte dat ik met 21,25€ aan hun schuldig ben, maar tot nu toe wist ik het niet. Ik heb een heel grote fout gemaakt wanneer ik met dit bedrijf startte en wil me uiteindelijk van ze bevrijden en nooit meer van ze horen.
1. Een helder uitleg waarom ik geen waarschuwing heb ontvangen over mijn schuld (23,25€) en waarom krijg ik EEN JAAR LATER een incassobrief ervan?
2. Een oplossing voor de incassokosten die ik niet wil betalen, wegens dat het oneerlijk en onwettig is om incassozaken op die manier te handelen.

Geachte heer Pasztor,

Dank voor uw bericht. Op uw verzoek hebben wij u, nadat u de vervolgzending aan ons had geretourneerd, uw vervolgzending op 24 februari 2015 opnieuw toegestuurd. Enkele dagen later nog een extra verpakking Skin Booster, omdat u aangaf dat één van de drie verpakkingen onvoldoende supplementen bevatte.
    U heeft de kosten van deze vervolgzending echter niet volledig betaald. U heeft van ons een herinnering, aanmaning en ingebrekestelling ontvangen, daar heeft u echter geen gehoor aan gegeven.
    Wij lossen klachten graag op en nemen uw bericht dan ook zeer serieus, maar feit blijft dat wij u producten hebben toegestuurd en u deze niet volledig heeft betaald.

Wij nemen per mail contact met u op met daarin een passend voorstel.

p.patrik
    De reactie lijkt mij duidelijk. Helaas heb ik echter geen herinnering of aanmaning ontvangen overhet resterend bedrag. Inmiddels ben ik verhuisd naar en andere adres. Als HBC geen gehoor van mij kreeg waarom werd ik niet gebeld, vraag ik? Uw incassoafdeling had kunnen denken dat er iets aan de hand was (op 31 december 2014 werd al 73,25€ opgestuurd). I wil het resterend bedrag natuurlijk volledig betalen, maar ik vind het compleet onzin om een incassobureau 40€ extra te betalen.
    Geachte heer Pasztor,

Dank voor uw reactie. Wij streven ernaar om dit boek vandaag te kunnen sluiten. U hoort van ons!

Groet,

p.patrik
    Kort geleden werd ik gebeld door een medewerkster van HBC's klantenservice. Wij konden eventueel tot een oplossing komen en daar ben ik erg blij mee. Het resterend bedrag wordt binnen een week overgemaakt en de incassokosten hoef ik niet te betalen.
    Ik vind de afhandeling van de zaak bevredigend.
    Geachte heer Pasztor,

Goed om te lezen dat u tevreden bent met de afhandeling! Mogen wij u alsnog vragen om een positieve beoordeling?

Hartelijk dank voor de te nemen moeite en een fijne avond gewenst!

Groet,

H&BC B.V.

Ook een klacht indienen over Health and Beauty Cosmetics?