Klacht Health and Beauty Cosmetics: Telefonische verkooppoging ondanks Bel me Niet inschrijving

harnoo

Vandaag voor de tweede keer gebeld. We zouden meegedaan hebben aan een gezondheidsenquete en een prijs gewonnen hebben.
Ik vroeg welke enquete dat dan was. Kon ze niet beantwoorden. Waar die enquete dan geweest was. Geen duidelijkheid. Wat Health and Beauty dan is. Een bedrijf. Waar zit dat dan? In amsterdam. Of we het pakket wilden ontvangen dat al betaald is. Door wie is dat dan betaald? Door ons, zei ze.
Inmiddels had ik er al geen vertrouwen meer in. Weer een slinkse verkoop organisatie. Maar het ergste vind ik nog, dat wij ingeschreven staan bij het Bel-me-niet register, en dat dit bedrijf ons desondanks nog tweemaal gebeld heeft

Dat dit bedrijf zich houdt aan Bel-me-niet register, en ons niet meer belt.

Health and Beauty Cosmetics
    Geachte heer Noorda,Dank voor uw bericht. Wij zijn ons zeer bewust van de wet- en regelgeving waar wij ons aan moeten houden. Deze respecteren wij en hier houden wij ons aan. Daarom verbaast uw klacht ons enorm en starten wij een onderzoek. Zonder dat de uitkomst hiervan bekend is bieden wij u bij deze onze welgemeende excuses aan. Wij hebben het door u opgegeven telefoonnummer voor de zekerheid opinie Recht van Verzet lijst geplaatst zodat wij u in de toekomst niet meer telefonisch zullen benaderen. Wij gaan er vanuit uw klacht naar tevredenheid te hebben opgelost.
    Mogen wij u vragen om een positieve beoordeling? Dank voor uw moeite!Met vriendelijke groet,Linda van Dijk
    harnoo
    Ik ga zeker geen positieve feedback geven zodat u zou kunnen schermen met een hoog oplossingspercentage. U belt mensen op (zelfs als ze aangemeld zijn bij Bel-Me-Niet) en probeert hen met leugens over een zgn enquete aan betaalde vervolgzendingen te binden. Totaal immoreel (en in dit geval ook nog eens onwettig).
    Health and Beauty Cosmetics
    Geachte heer Noorda,Dank voor uw bericht. U heeft een klacht bij ons gemeld en wij zoeken op dit moment uit of deze klacht terecht is. Tevens hebben wij u onze welgemeende excuses aangeboden. Klachtenkompas.nl is in het leven geroepen om consumenten een platform te geven om een klacht te uiten. Tegelijkertijd is het platform bedoeld om bedrijven een kans te geven deze klachten op te o
    Health and Beauty Cosmetics
    p te lossen. Vandaar dat wij u vragen om een positieve beoordeling. Niets meer en niets minder. Wij streven inderdaad, net als alle andere bedrijven op deze website, naar 100% tevredenheid. Als u van tevoren van plan was om geen positieve beoordeling te geven had u ons ook een mail kunnen sturen. Ons antwoord was overigens exact hetzelfde geweest. Een mooie dag! Groet,Linda van Dijk
    harnoo
    Aangezien degene aan de telefoon geen opheldering gaf over de zgn enquete, en ons telefoonnummer in het Bel-me-niet register staat heb ik de klacht ook aanhangig gemaakt op Consuwijzer.https://www.consuwijzer.nl/klacht-indienen-bij-consuwijzer
    harnoo
    Zeker is dit een site om dingen op te lossen.
    Dus als u het raadsel kan oplossen waarom ik gebeld ben op ons nummer... graag. Daar heb ik nog geen enkele indicatie van.
    Ik kan een klacht niet als positief afsluiten als ik niet te horen krijg waarom ik gebeld ben terwijl ons telefoonnummer in het Bel-Me-Niet-Register staat. C'est ca!
    harnoo
    Omdat u kennelijk nog steeds niet tot een verhelderend antwoord kunt komen, en de praktijken doorgaan ( gezien de aanzwellende stroom klachten over uw bedrijf en methoden) verzoek ik u om u om binnen zeven dagen duidelijkheid te geven over het bestand van / NAW/telefoonnummer en kennelijk Bankgegevens bestand dat u gebruik voor uw verkoopmethoden. Waar is dit bestand regerigstreerd. Door wie wordt het beheerd. Wat is het registratienummer. etc.
    Health and Beauty Cosmetics
    Geachte heer Noorda,Wederom dank voor uw bericht. Wij hebben de situatie inmiddels uitgezocht en
    komen tot het volgende: het 0318-nummer dat u heeft doorgegeven staat
    inderdaad geregistreerd in het Bel-me-niet Register en mag dus niet zomaar door bedrijven worden gebeld. Dit telefoonnummer komt echter niet voor in onze database. Dat wil niet zeggen dat wij geen contact met u hebben opgenomen
    (wij zeggen dus niet dat u de waarheid niet spreekt), dat wil alleen zeggen dat wij
    u in ieder geval niet op het door u opgegeven (0318-) telefoonnummer hebben benaderd.Wij zijn vanzelfsprekend op de hoogte van de rechten en plichten die het Bel-me-niet Register met zich meebrengt, deze worden door ons gerespecteerd en nageleefd. Zolang een telefoonnummer niet in het Bel-me-niet Register is opgenomen mag dit telefoonnummer worden gebeld. Echter is het door u opgegeven telefoonnummer niet door ons gebeld. Zou u mij het telefoonnummer willen doorgeven waarop wij u hebben benaderd? Hartelijk dank voor de te nemen moeite.Mocht er geen sprake zijn van contact op een ander telefoonnummer dan het door u opgegeven 0318-nummer zouden wij graag telefonisch contact met u hebben om uit te zoeken wat hier exact aan de hand is.
    Als bijvoorbeeld blijkt dat u uit naam van ons bedrijf door iemand bent benaderd
    (zonder dat wij hier opdracht toe hebben gegeven) om zodoende ons bedrijf imagoschade toe te toebrengen (dit is helaas (onlangs) wel eens eerder voorgekomen), dan zullen wij aangifte bij de politie overwegen. Wij zouden het erg op prijs stellen als u ons hiermee zou willen helpen, tevens respecteren wij het als u geen medewerking wilt verlenen.Alvast hartelijk dank voor uw reactie en een fijne dag gewenst.Met vriendelijke groet,Linda van Dijk
    harnoo
    Wij zijn (twee maal) gebeld op het nummer dat u heeft. Uit uw naam. Door mensen met precies dezelfde verkoopmethode als die hier in zowat alle klachten beschreven staat. En kennelijk gaat
    Mocht u uw geloofwaardigheid (die toch al nihil is) dus willen herstellen dan had u allang aangifte moeten doen. Het lijkt mij zeer verhelderend als u openheid van zaken geeft naar de politie toe. Volgens mij kan het totaal geen kwaad als justitie eens flink onderzoek doet naar het handelen van uw bedrijf.
    harnoo
    P.S.: Wij hebben dus maar een vast nummer. Daarop zijn wij gebeld. Verder neem ik er grote aanstoot aan dat u hier privegegevens publiekelijk in de reacties plaatst. U noteert steevast publiek (achter-)namen en nu dus ook al netnummers. Ik waarschuw u hierbij om verder geen privegegevens te openbaren, en zal alvast een klacht aan klachtenkompas melden over deze gang van zaken.
    harnoo
    1) Geen duidelijke verklaring ontvangen, waarom wij uit naam van dit bedrijf gebeld zijn op ons nummer dat geregistreerd staat in het Bel-me-niet register
    2) Ontwijkende antwoorden, maar met geen enkel bewijs komen.
    3) Geen reacties op mijn laatste vragen gekregen, bijv. omtrent registratie van hun belbestand
    4) vermelden van privegegevens van klagers in openbare uitwisseling op dit forum. (ook bij andere klagers op dit forum)Mij is het gehalte van dit bedrijf inmiddels wel duidelij

harnoo

Ook een klacht indienen over Health and Beauty Cosmetics?