Wij vinden dat Health City hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!
Klacht Health City: doorlopende abonnementen nooit transparant, duidelijk en eerlijk vermeld - mondelinge afspraken niet te vertrouwen
Details
Klacht
Eerst heb ik een abonnement van 6 maanden getekend die levenslang bleek te zijn (wel duidelijk gezegd dat ik maar voor 6 manden wil sporten). In September ben ik achtergekomen dat mijn abonnement eigenlijk doorlopend was, omdat de 7de maand was afgeschreven van mijn bank rekening. Na heel veel zoeken, bellen en navragen (eerst kreeg ik te horen dat er geen manager was voor de club waar ik lid was), is me gelukt met de manager te praten (nieuwe manager, bleek toen). Die heeft me als troost een daluren abonnement voor September aangeboden (goedkoper). Ik had begrepen dat ik zou een rekening krijgen voor de nieuwe bedrag omdat ik had mijn bank al opdracht gegeven om de volledige bedrag voor September terug te storten. Dit tweede abonnement bleek weer te zijn voor levenslang, terwijl ik twee keer duidelijk hebt gevraagd voor dat ik de tweede abonnement ging tekenen (Dit is alleen voor September, toch? Ja, het komt goed, je hebt al afgezegd vanaf 1 oktober). Ben ik weer te laat achtergekomen, via betalingsherinneringen van de centrale administratie. Na de eerste betalingsherinnering heb ik de club gebeld en bij de manager duidelijkheid gevraagd over de bedrag op de betalingsherinnering (dubbel dan wat we hadden afgesproken - daluren abonnement voor September). Hij zou me terug bellen, nooit gedaan. Na de tweede betalingsherinnering ben ik intensief gaan bellen en uiteindelijk achtergekomen wat de stand van zaken was (manager die ik gesproken had was ook al weer ergens anders gaan werken, bleek toen). Sinds 1 oktober heb ik niet eens meer gesport bij Health City omdat ik was zeker dat mijn contract had lang beëindigt. Nu blijkt dat ik lidmaatschap voor twee maanden moet betalen (waarvan een niet eens gebruik van heb gemaakt), plus boete dat ik niet op tijd heb betaald.Ik vind het eerlijk de daluren prijs voor September te gaan betalen, zo als afgesproken in September met de manager. Ik zou het ook lang hebben gedaan als ik een acceptgiro of een betalingsherinnering had ontvangen voor de juiste bedrag. Ik vind het niet eerlijk de kosten voor Oktober, en de boete te betalen.
Verder, waarom is direct contact met de centrale administratie niet mogelijk, en waroom is het zo moeilijk om contact te nemen met de steeds wisselende managers van eigen club, waar niemand blijkt ooit verantwoordelijkheid te nemen voor afspraken en voor leden.
Gewenste oplossing
Ik vind het eerlijk de daluren prijs voor September te gaan betalen, zo als afgesproken in September met de manager. Ik zou het ook lang hebben gedaan als ik een acceptgiro of een betalingsherinnering had ontvangen voor de juiste bedrag. Ik vind het niet eerlijk de kosten voor Oktober, en de boete te betalen.Verder, waarom is direct contact met de centrale administratie niet mogelijk, en waroom is het zo moeilijk om contact te nemen met de steeds wisselende managers van eigen club, waar niemand blijkt ooit verantwoordelijkheid te nemen voor afspraken en voor leden.
Bedrijf status
Bedrijf status
- Bedrijf
- Status
De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.