Klacht Heemskerk Tuinen: verkeerd geplaatste schutting en tuinbestrating

horia

Martijn heeft voor ons een schutting geplaatst. Deze schutting blijkt na het nameten scheef geplaatst te zijn. Hij staat ook meer dan 15 centimeter van de erfprins af. Wij hebben contact opgenomen met Martijn, maar hij laat niets van zich horen.
Verder heeft Martijn het tuinbestrating te laag te hebben geplaatst. We hebben meerdere hoveniers er naar laten kijken en de adviezen en meningen zijn unaniem. Het straatwerk en de schutting zijn zeer amateuristisch werk. Dit kan te maken hebben met het feit dat Martijn jonge, onervaren jongens het werk laat doen. Wij hopen dat Martijn onze klacht serieus neemt en snel contact met ons opneemt om dit probleem op te lossen.

Wij willen graag dat Martijn langs komt om na te meten en fouten te herstellen

Heemskerk Tuinen
    Beste Horia,

Ik vindt het een beetje jammer dat u al na een paar dagen van ons telefoongesprek dit op dit forum plaatst.

Hierbij onze schriftelijke reactie:

**Erfafscheiding**
    Wij hebben de erfafscheiding geplaatst op de lijn waar het kadaster de oranje gekleurde had geplaatst. Dit hebben wij in overleg met uw partner gedaan.
    Het lijkt mij logisch als hij er niet zeker van was dat aan ons was meegedeeld.
    Dus uw stelling dat wij de erfafscheiding verkeert hebben geplaatst is ongegerond.
    Natuurlijk willen wij wel een offerte voor u maken om de erfafscheiding om te zetten naar door aangewezen erfgrens.

**Bestrating**
    Als snel nadat wij zijn begonnen aan de werkzaamheden hebben wij gezamelijk gestateerd dat het huis plus minus 15 cm lager staat dan het nul punt van de straat van de gemeente.
    Het lijkt mij dat de aannemer verantwoordelijk is voor de juiste hoogte van het huis.
    Na overleg hebben we de bestrating van de hoogte van de straat naar de hoogte onderkant deurpost woning af laten lopen.
    Omdat ik bang was dat er wellicht bij een flinke hoosbui water het huis in kan lopen heb ik KOSTELOOS de door u geleverde putjes aan weers zijde van het huis geplaatst en aangesloten op het riool zodat dit niet zal gebeuren.
    De rest van de bestrating is op de hoogte van de onderkant van alle dorpels rondom het huis aangelegd.
    Dus ik denk dat de schuldvraag niet bij ons ligt maar bij de aannemer.

Ik voel me flink te kijk gezet door jullie omdat jullie vrijwel direct na de melding (ik had aangegeven dat ik het druk had en niet in de buurt aan het werk was) dit op internet te zetten. Zeker omdat ik redelijk coulant met bepaalde dingen ben geweest ook al duurde het soms even voordat ik kwam.
    Om deze rede voel ik er weinig voor om jullie tegemoet te komen in dit probleem. (wat eigenlijk niet mijn probleem is)

Pas na verwijdering van deze klacht van het gehele forum ben ik bereid om naar een oplossing te zoeken.

Groet, Martijn Heemskerk

horia
    Beste Martijn, Helaas, je verhaal niet . De schutting loopt in zijn geheel schots en scheef. De ene schot staat 20 centimeter van de erfscheiding en de ander weer 15 enz. Je kan er natuurlijk een centimeter naast zitten, maar om er een zo een zigzag van te maken deugd echt niet. Ik heb je inderdaad gebeld, en je zou er dezelfde week op terug komen. Dat heb je niet gedaan, wat niet voor het eerst is. Naar mijn mening heb ik het nog heel netjes gehouden, dat zou jij ook heel goed moeten weten.

Ook een klacht indienen over Heemskerk Tuinen?