Klacht Heerlijkehuisjes.nl: Onterecht in rekening brengen van forse annuleringskosten

Klachtnummer
# 523653
Gebruiker
PeleB
Datum
5 reacties

Details

De klacht



Op 6 februari begin van de avond boekte mijn vrouw bij heerlijke huisjes een woning van 22-24 februari. Na het boeken zag zij dat we pas om 16 uur welkom waren en er om 10 uur weer uit moesten. Dat viel erg tegen, waardoor zij direct heeft geannuleerd. Op maandag kwam de organisatie erop terug dat er toch annuleringskosten in rekening moesten worden gebracht van maar liefst EUR 181,60.
Ondanks ons verweer bleef men het standpunt hanteren. Op 10 februari ontvingen wij de factuur. Op 15 februari een herinnering en op 23 februari een brief van Smit & Legebeke, deurwaarders, waarbij het bedrag direct was verhoogd naar EUR 221,60.
Hier zijn wederom twee fouten gemaakt; heerlijkehuisjes.nl had ons wettelijk gezien 14 dagen moeten geven en daarnaast zijn de kosten op zowel de herinnering als de aanmaning niet gespecificeerd.

Tevens zagen wij vorige week dat de woning gewoon is verhuurd tijdens de periode dat wij er initieel hadden gezeten (zie bijlage). Het principe van annuleringskosten is dat de verhuurder een vergoeding krijgt voor het niet meer kunnen verhuren van de woning. Dat snappen wij. Maar, door het zo snel annuleren enerzijds en het ook reeds alweer verhuurd hebben van de eigenaar, riekt dit naar een verdienmodel wat alle redelijkheid en billikheid te boven gaat. Wij staan open om een deel administratiekosten te betalen, maar willen echt niet het forse bedrag wat zij vragen betalen. Graag uw bemiddeling. Onze boeking staat bij hen bekend onder 2102249.

De oplossing

Ik wil dat het bedrijf de claim laat vallen. Vervolgens wil ik een redelijk bedrag aan administratiekosten betalen.

5 reacties

  1. Auteur
    PeleB
    Datum
    Er is nog niet gereageerd. Ook niet door het incassobureau ondanks tweemaal mijn vraag de procedure te staken. Beoordeling wordt er niet beter van zo.
  2. Auteur
    PeleB
    Datum
    Er is inmiddels wel contact met de directeur. Vandaag mail naar toe sturen. Hoop dat er dan iets gaat bewegen.
  3. Auteur
    PeleB
    Datum
    Er is nog niet gereageerd.
  4. Auteur
    PeleB
    Datum
    Nog geen reactie gehad.
  5. Auteur
    PeleB
    Datum
    Vooralsnog niets terug gehoord.

Ook een klacht indienen over Heerlijkehuisjes.nl?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen