Klacht HelloFresh: Arrogant bedrijf

Joyce

Helaas valt met HelloFresh niet te communiceren. Eenzijdige communicatie en staan niet open voor suggesties. Na een probeer periode alleen maar gezeur gehad met dit bedrijf. Door een technische fout in de app is mijn afzegging/pauzering van de box niet goed doorgekomen. Deze heb ik alsnog laten annuleren en mijn betaling stopgezet. Gelijk mijn account laten deactiveren en nu moet ik de box alsnog betalen omdat HelloFresh een tegoed op mijn account heeft gezet als 'vergoeding' (die ik niet wil want ik heb mijn abonnement niet voor niets opgezegd). Meerdere malen contact opgenomen en situatie proberen uit te leggen maar er is maar een uitweg voor HelloFresh: betalen. Terwijl ik wacht op een reactie op mijn eerder gestuurde mails, neem ik contact op via de chat en krijg ik tijdens dit gesprek ineens een mail van het incasso bureau dat HelloFresh heeft ingeschakeld. Helaas is een normale communicatie/oplossing hier niet mogelijk.

Normaal communiceren, voordat ze een incasso bureau op mensen afsturen. Een luisterend oor en begrip is ver te zoeken bij HelloFresh.

Hello Joyce,

Wat vervelend om te horen dat dit is gebeurd en dat het in eerste instantie mis ging met het pauzeren van je box. Zoals ik het lees hebben mijn collega's hierna een uitzondering geboden en de box geannuleerd en vergoed voor je op je account. Dit is inderdaad in de vorm van een tegoed en niet in een terugbetaling, omdat wij de kosten voor de box al hadden gemaakt.

Wanneer de zaak wordt overgedragen aan het incassobureau na meerdere betaalherinneringen hebben wij helaas geen inzicht meer in de zaak en zou ik je willen aanraden contact met hun op te nemen.

Uiteraard staan wij je graag te woord om het nog verder uit te leggen. Hiervoor zou ik je willen vragen contact op te nemen via een van de volgende kanalen: https://www.hellofresh.nl/contact-page/

Groet,

Caroline
    Beste HelloFresh,

Allereerst waardeer ik uw reactie.

De box zou worden gedoneerd aan de voedselbank en HelloFresh gaf aan de betaling zelf niet terug te kunnen draaien, echter kon ik dat zelf wel. Ik heb vervolgens ook gelijk mijn account op laten zeggen waardoor het me wel duidelijk lijkt dat ik geen tegoed hoef/wil ontvangen.

Helaas berust deze hele situatie op enkele misverstanden waar uiteindelijk de consument aan het kortste eind trekt.

Ik heb helaas maar 1 herinnering ontvangen (per post) en toen ik hier vragen over had kreeg ik geen normale communicatie over terug. Omdat ik de situatie wilde oplossen/afronden nam ik weer contact op via de mail (met de beste bedoelingen), weer geen reactie, dus vervolgens via de chat en vervolgens krijg ik tijdens deze chat een mail van het incasso bureau!?
    Dit vind ik niet erg netjes aangezien HelloFresh hier de communicatie niet eerst afrond.

Ik wil na vandaag dan ook niks meer met uw organisatie te maken hebben. Wellicht dat u dat begrijpt.

Hello Joyce,

Wat vervelend. Het klopt inderdaad dat het vaak voor de klant wel mogelijk is om de betaling terug te trekken, wel blijft de betaling in ons systeem dan open staan waardoor er herinneringen per post en per email gestuurd worden.

Uiteraard kan ik me voorstellen dat het vervelend is dat je vervolgens geen reactie krijgt op je email. Dit is een kanaal dat wij als klantenservice nauwelijks meer gebruiken, omdat het niet uitnodigt voor interactie.

Hopelijk lukt het om eruit te komen met het incassobureau en we staan uiteraard klaar voor eventuele vragen.

Groeten,

Caroline
    Beste HelloFresh,

Ik heb inmiddels het incassobureau op de hoogte gebracht en mijn betaling gedaan.
    Echter zie ik nu dat HelloFresh ineens WEL het eerder gegeven tegoed van mijn account heeft gehaald?

Nu heb ik dus en betaald voor een box die ik niet heb gevraagd/ontvangen en jullie terugbetaling in de vorm van tegoed is ook weg, terwijl dit eerst niet anders kon.

Krijg ik hiermee mijn geld dan ook teruggestort?

Graag hoor ik van u.

Joyce Leijtens
    Hello Caroline,

Bedankt voor je reactie.

Fijn om te horen dat de betaling inmiddels is voldaan naar het incassobureau. Wel erg vervelend dat het tegoed ineens weg is, dat zou zeker niet zo moeten zijn. Je kunt het beste via hellofresh.nl/contact-page contact met de klantenservice opnemen zodat we dit daar voor jou kunnen oplossen.

Groet,
    Amber

Ook een klacht indienen over HelloFresh?