Klacht HelloFresh: Box afzeggen niet mogelijk - boete zelfs na dit optijd te hebben doorgegeven! Schandalig!

Daphne van hoof

Een aantal dagen voordat de box geleverd werd gebeld met de melding dat ik de box graag wil annuleren, ik bestel de box nl. altijd maar eens per maand (na de 25e) en deze werd geleverd begin februari. Overduidelijk dat hier dus al iets niet klopte.

Medewerker gaf aan dat ze zag dat deze box op een andere dag dan normaal binnen kwam maar kon de box helaas niet cancelen omdat deze al 'klaar' stond, op het moment dat ik vroeg of de producten dan wel echt zo vers zijn omdat ik 2 dagen van tevoren belde werd niet gereageerd.

Oplossing, ik moest de helft v/d box betalen en krijg nu na 2 wkn er ook nog een leuke boete bij. Leuk bedrijf, Hello Fresh! Dat krijg je na jaren klant te zijn geweest.

Het zou fijn zijn als ik mijn geld gewoon terug krijg zoals het hoort! Het is toch schandalig dat de box ineens op de stoep staat ZONDER dat ik dit heb aangegeven in de app. Ik had deze namelijk gepauzeerd tot het einde vd maand (medewerkster zag ook dat ik de box pas aan het eind van elke maand ontvang). Daarnaast is het niet handig te zeggen dat de box al onderweg is een paar dagen van tevoren, hoe vers zijn de producten dan? Dus ik kan de box geen week van tevoren annuleren omdat deze dan onderweg is?

Daphne van hoof
    Helaas nog steeds geen enkele reactie mogen ontvangen. Jammer dat een groot bedrijf als Hellofresh zo weinig om de klanten geeft, schijnbaar hebben ze hier op nog geen enkele klacht gereageerd. Ik ga mijn kennissenkring in ieder geval op de hoogte stellen hier niks meer te bestellen, lijkt nergens op om zo met je klanten om te gaan.
    HelloFresh
    Beste Daphne,

Bedankt voor je berichtje. We reageren altijd binnen een week op online klachten. Ik zie dat je jouw originele klacht op 19 maart hebt gepost, nog geen week geleden. We nemen klachten als deze erg serieus en we doen altijd ons best om je zo goed mogelijk te helpen.

Je krijgt jouw box eens per 4 weken, het is dus niet zo dat je jouw box altijd aan het einde van de maand krijgt, waar de meeste maanden meer dan 28 dagen hebben. Je kunt uiteraard wel in jouw online bezorgkalender zien wanneer je een box krijgt, zo kom je nooit voor een verrassing te staan.

Het kost ons 4 dagen om jouw volledige box in orde te maken We kopen alle producten precies op maat in om verspilling tegen te gaan, we stellen alle routes op en we pakken jouw box in. Je kunt dan ook wijzigingen doorvoeren tot 4 dagen voor de levering, helaas nam je te laat contact met ons op waardoor dit niet meer mogelijk was. Uiteraard kunnen we je wel tegemoet komen door de helft van de kosten van de box op ons te nemen en de box bij de voedselbank te bezorgen indien de levering niet gewenst is.

Ik snap dat het vervelend is dat je nu ook een boete krijgt over het openstaande bedrag. Ik heb deze boete dan ook weggehaald zodat je het bedrag vooralsnog kunt overmaken zoals er in de originele betaalherinnering vermeld staat. Ik hoop je zo voldoende geïnformeerd te hebben.

Groet,
    Melle
    Daphne van hoof
    Beste Melle, ik heb het gehele bedrag uiteraard meteen overgemaakt om verdere problemen te voorkomen. Graag zou ik de boete dan terug gestort willen krijgen.

Verder bestelde ik de box niet eens per 4 werken maar eens per 2 a 3 maanden. Ik had de box dit maal al voor langere tijd geannuleerd omdat ik er geen geld voor had. Daarom snap ik ook niet dat de box toch is geleverd. Ik ben er zeker van dat ik deze box had geannuleerd. Daarom vind ik het dus ook zo vervelend. Er moet iets mis zijn gegaan in de app en dat vind ik erg verraderlijk.
    Daphne van hoof
    Om nog terug te komen op de eens per 4 weken, in mijn historie is te zien dat ik de box in de afgelopen maanden voor langere tijd niet zoveel meer had besteld. Ik keek in de app elke 2 tot 3 weken weer vooruit zover ik kon om te cancelen. Ik was dus voorlopig niet van plan om te bestellen... Dus ik ben er echt van overtuigd dat ik de box had gepauzeerd.

Kwaad is nu geschied dus het geld ben ik helaas kwijt maar ik durf het niet nog eens aan om zo in de problemen te komen bij hellofresh. Erg jammer vind ik het!
    HelloFresh
    Beste,

Dank voor je reactie en het overmaken van het bedrag. Ik heb de drie euro boete terug laten storten en dit ontvang je binnen 10 werkdagen terug op je rekening. We communiceren zo duidelijk mogelijk en helpen je altijd graag verder. Jammer dat je er verder zo over denkt en dat er onduidelijkheden zijn ontstaan.

Laat het ons vooral weten als je nog vragen hebt.

Groeten,
    Kelly

Ook een klacht indienen over HelloFresh?