Klacht HelloFresh: Factuur maar niets besteld/ontvangen

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 344790
Gebruiker
Esmee
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Via een cadeaubon een gratis box ontvangen.
Een week later krijg ik een bericht dat de chauffeur onderweg is met een box.
Waarop ik gelijk gereageerd heb, hoe kan dat nou heb helemaal niets besteld.
Heb deze box ook niet geaccepteerd.
Niets meer vernomen van Hello Fresh maar nu 2 maanden later een aanmaning plus boete van deze box (die ik niet besteld en ontvangen heb) nooit eerder een factuur gehad.
Reactie van Hello Fresh ja maar de box moet wel betaald worden!

De oplossing

Graag dit terugdraaien.
Ik ga niet voor iets betalen wat ik niet besteld heb. (ook niet ontvangen)

1 reactie

  1. Auteur
    HelloFresh
    Datum
    Hi E. Bijvoet,

    Bedankt voor je bericht. Wat vervelend om te horen dat je geen tweede box had verwacht. Ik kan begrijpen dat dit geen leuke situatie is. Graag leg ik uit hoe dit zo is gekomen.

    Je hebt gebruik gemaakt van onze kortingsactie 'eerste box gratis'. Deze actie is combinatie met een flexibel lidmaatschap. Dit is onder andere terug te vinden aan het einde van het bestelproces, hier wordt vermeld onder de knop 'plaats bestelling' dat je een wekelijks opzegbaar, flexibel lidmaatschap afsluit. Op die manier hopen wij klanten duidelijk te informeren over wat zij aangaan voordat zij ermee akkoord gaan. Daarnaast als je de bestelling vervolgens bevestigt, ontvang je nog een e-mail en een boekje in de eerste box met daarin de informatie dat je een flexibel lidmaatschap hebt afgesloten en hoe deze in zijn werking gaat. Een flexibel lidmaatschap houdt in dat er wekelijks een box voor je klaarstaat, behalve als je deze 4 dagen van te voren pauzeert of opzegt. Dit is helaas niet gedaan, waardoor wij een tweede box voor je hebben besteld. Hierbij zijn de kosten gemaakt en kunnen wij deze niet zomaar kosteloos voor je annuleren. Mijn excuses hiervoor.

    Zodra een betaling niet is gelukt sturen wij per mail 3 betalingsherinneringen naar het e-mailadres die staat genoteerd in het lidmaatschap. Indien wij daar geen reactie op krijgen sturen wij nog 1 herinnering per post. Op die manier hopen wij klanten voldoende op de hoogte hiervan te brengen.

    Ik hoop dat ik met deze informatie wellicht voor wat verheldering heb gezorgd. Mocht je verder nog vragen hebben, dan kan je ook altijd even contact opnemen met onze klantenservice. Wij helpen je graag!

    Groet,

    Lisa

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Esmee
Datum
Uiteindelijke oplossing
Intern graag administratief afhandelen. Geen aanmaningen meer sturen heeft geen zin! NIETS BESTELD, NIETS ONTVANGEN Doe jezelf ook niet als je niets hebt besteld en ook niet ontvangen! Betaal je toch ook niet. Succes!
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over HelloFresh?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen