Klacht HelloFresh: Na gratis box via kennis zenden van 2e box en dreigen met incasso bureau. Niets getekend

tdw

Opdringerige en agressieve Hello Fresh
.Na ontvangst van een gratis box, gekregen via iemand die zo'n box mocht weggeven (opzeggen kon binnen 14 dagen na ontvangst van de gratis box) , op dinsdag avond 24-01-2017 18:15 uur , en opzegging van het account op vrijdag daarop via de website, heb ik de klantenservice gebeld, omdat ik zag dat er ondanks het ontvangen van een gratis box en de opzegging er een 2e box klaarstond om de dinsdag daarop 31-01-2017 te leveren en te betalen. Deze box kon ik niet annuleren volgens klantenservice, omdat ik dat voor woensdag 23:59 had moeten doen. Ik heb de box n.b. dinsdagavond ontvangen! Ik gaf aan de box te zullen weigeren. Hello Fresh wil toch 49 euro inhouden van mijn rekening. Ik zal dit natuurlijk storneren, klantenservice dreigt met incasso bureau.
Ik heb niet getekend voor een abonnement op Hello Fresh! , kreeg een gratis box aangeboden en kon opzeggen binnen 14 dagen na ontvangst, dit deed ik binnen 3 dagen!;
Ook heb ik niet getekend voor een incasso! Ik had lont moeten ruiken toen ik 1 euro moest overmaken voor administratiekosten.

Ik vind dit een agressieve manier van handelen van Hello Fresh. Ook de persoon die mij een gratis box gaf vind dit alles heel vervelend.

Geen 2e box sturen, welke ik hoe dan ook zal weigeren, niet zomaar geld van mijn rekening halen en mij niet langer lastig vallen met boxen, reclame of mails.

HelloFresh
    Beste C.P. Wijtsma,

Bedankt voor je bericht. Wat een vervelende situatie. Ik begrijp uit je verhaal dat je niet op de hoogte was van de komst van een tweede box. De gratis box actie waar je van gebruik hebt gemaakt komt in combinatie met een flexibel lidmaatschap. De box wordt dan wekelijks bij je thuis bezorgd, tenzij je via het account de box pauzeert of wijzigt.

Mocht je iets aan een komende levering willen aanpassen, dan kun je dit altijd uiterlijk de woensdag vóór een van de volgende leveringen aan ons doorgeven. Op donderdag versturen we de bestellingen naar onze leveranciers en kunnen we geen boxen meer annuleren.

We hebben je na de bestelling nog een e-mail gestuurd met uitleg over het account en de wekelijkse bezorging, daarnaast zat er een informatieboekje in de eerste box. Tevens geven we tijdens het bestelproces aan dat het een wekelijkse levering betreft, en deze voorwaarden heb je geaccepteerd.

Omdat wij op meerdere manieren geprobeerd hebben je van de deadline op de hoogte te stellen, kunnen wij de aankomende box helaas niet meer tegenhouden.Dit is tevens de laatste box die je van ons ontvangt. Ik zorg er voor dat je geen mails of communicatie meer van ons ontvangt.

Wij vinden het erg vervelend dat het hier bovengenoemde niet duidelijk was voor jou. Daarom zullen wij nagaan of we onze communicatie nog duidelijker kunnen maken.

Ik hoop je hiermee verduidelijking te hebben geboden. Mocht je nog vragen hebben hoor ik het graag.

Groet,
    Nina