Klacht HelloFresh: Onterechte aanmaning

Marielle21

De situatie was als volgt. Ik wilde gebruik maken van een kortingscode. Ik toets de kortingscode in en zodra ik mij realiseer dat de code niet voor mij gaat werken verlaat ik de site. Op geen enkel moment had ik akkoord gegeven met een levering. Geen eetkeuzes waren gemaakt. Ik had niet eens mijn oude gegevens gecontroleerd, laat staan aangepast. Ooit was ik 'lid' toen ik in Amsterdam woonde en nog bankierde via de Rabo. Inmiddels woon ik niet meer in Amsterdam en bankier ik ergens anders. Vervolgens kreeg ik tot mijn verbazing een bericht dat er een box geleverd zou worden (op mijn oude adres). Dat was voor mij aanleiding om HelloFresh te bellen. Ik heb het gesprek vriendschappelijk gehouden en dat wordt nu tegen mij gebruikt.

De klantcontact medewerker deelde mij, tijdens het gesprek van mei, mede dat dat de kosten van de niet geleverde box (mind you) toch betaald zouden moeten worden, maar dat dat pas zou hoeven OP HET MOMENT DAT IK MIJN ACCOUNT WEER ZOU ACTIVEREN. Ik heb totaal geen verplichting hiertoe. Of en wanneer ik mijn account weer wil heractiveren is mijn keuze en dat bepaalt HelloFresh niet. Derhalve had ik mijn account tot op heden niet geheractiveerd en nu krijg ik een incasso bureau op mijn dak. Dit is een smerige manier van zaken doen en ik zal me niet laten dwingen om iets te betalen, terwijl ik de box niet besteld had en nooit ontvangen heb (want zou geleverd worden op een verkeerd adres en mijn bankgegevens in het syteem van HelloFresh klopen niet).

Nu wordt het opgenomen gesprek (ik kan me niet herinneren dat ik hiertoe akkoord heb gegeven) tegen mij gebruikt. Er wordt gesteld dat ik akkoord heb gegeven voor de betaling van de niet geleverde box. Dat is pertinent onjuist. Ik heb de mededeling ter kennisgeving aangenomen.

Het invoeren van een kortingscode op een site kan niet gezien worden als een akkoord voor een levering. Ik heb geen box besteld en nergens voor akkoord gegeven. Hier heeft HF ook geen bewijs van. De gestelde kosten zullen dus niet betaald worden

Dat HF deze onterechte incasso poging staakt.

HelloFresh
    Hello,

Bedankt voor je bericht.

Wat vervelend om te horen dat dit zo is gegaan! Om je lidmaatschap te heractiveren moet je dit specifiek aanklikken, hierdoor worden er weer boxen ingepland tenzij je dit zelf pauzeert of opzegt voor de deadline. Zodra de deadline voorbij is, bestellen wij alle ingredi├źnten op aanvraag en worden hier dus kosten voor gemaakt. De betaling zal dus wel door moeten gaan ook. Om precies met je mee te kijken wat er is besproken met mijn collega en hoe het in jouw lidmaatschap is gegaan, wil ik je aanraden om nogmaals contact op te nemen via hellofresh.nl/contact-page. Hopelijk kunnen we je dan meer duidelijkheid geven!

Groet,
    Amber

Ook een klacht indienen over HelloFresh?