Opgelost door HelloFresh: Plotseling abbonnement, niet op te zeggen

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 128313
Gebruiker
H.P. Krepel
Datum
2 reacties

Details

De klacht

Wij dachten een proefbox te hebben besteld, het bleek dat wij aan een abonnement vast zaten. Op de dag van levering zat er een mail in de mailbox dat onze volgende box alweer klaarstond voor de week daarop. We bleken dus aan een abonnement vast te zitten!
Aangezien wij een hele week weg zouden zijn, wilden wij deze niet, maar op de website is niet duidelijk hoe dit kunt onderbreken. Uiteindelijk de klantenservice aan de lijn gehad, het bleek dat dit niet meer te annuleren was! Ik vind het onbegrijpelijk dat dit 5 dagen tevoren niet meer te veranderen is.
Wij hadden de keuze: toch laten bezorgen (en dan zou alles bederven) of annuleren en de helft van de prijs betalen, dan zou de box naar de voedselbank gaan.
Wij wilden opzeggen, maar men drong (lang) aan om het abonnement pauzeren zodat we daarna 'in alle rust' konden beslissen. Met zo'n slechte service willen we niet doorgaan. Wij willen van het abonnement af en ons geld terug van de bestelling waar we niet om gevraagd hebben.

De oplossing

Wij willen
1. van het abonnement af
2. geld terug van de opgelegde bestelling.

2 reacties

  1. Auteur
    HelloFresh
    Datum
    Beste Jolanthe,

    Bedankt voor je bericht. Mijn excuses dat we niet eerder in staat waren om jouw klacht te behandelen. Vervelend dat het niet duidelijk was dat het om een lidmaatschap ging. Op dit moment zijn wij hard bezig om ervoor te zorgen dat dit nog duidelijker wordt gecommuniceerd. Ik heb je nog een aparte e-mail gestuurd over jouw klacht.

    Mocht je verder nog vragen of opmerkingen hebben, dan hoor ik dat graag.

    Groet,
    Ard-Jan
  2. Auteur
    H.P. Krepel
    Datum
    We hebben geruime tijd niets gehoord van Hellofresh, maar na enkele weken kregen we een mail dat men het vervelend vond en dat het bedrag van de tweede box terug zou worden gestort. We hebben even gewacht en het bedrag is inderdaad teruggestort. We hebben nog een reep chocolade gekregen om het goed te maken.
    Uitstekende afhandeling dus, waarvoor complimenten.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
H.P. Krepel
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over HelloFresh?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen