Klacht Helmspecialist.nl: helmspecialist.nl geen geld retour omdat er krassen op de helm zitten

Gijs

Bij de helmspecialist.nl twee helmen besteld en retour gestuurd. Nu beweren ze dat één helm beschadigd is met foto’s als bewijs en krijg daarvan geen geld retour. Zelf heb ik (bij toeval) foto’s als bewijs dat helm onbeschadigd was. Zij leggen nu het probleem bij mij neer en stellen dat dit tijdens het vervoer is gebeurd. Vervolgens heb ik gevraagd of de helm in een gehavende pakking is aangekomen. Dit is niet het geval, de verpakking was nog intact is. Zij schrijven mij nu: “Als u besluit om de helm terug te sturen zonder verdere bescherming om de helm heen is dat, zoals beschreven staat in de procedure, voor uw risico” Let op ik heb de helm in EXACT DEZELFDE verpakking en in de helmhoes teruggestuurd. Erg merkwaardig blijkbaar versturen zij zelf de helm naar klanten in een niet deugdelijke verpakking. En het verhaal op de site over de OMDOOS is niet duidelijk . Ze kunnen dan beter schrijven de helm niet in dezelfde doos terug sturen want die deugt niet.

Volledig aankoopbedrag retour

Helmspecialist.nl
    Geachte heer, Zoals inmiddels al meerdere malen aan u vermeld, is Helmspecialist.nl verantwoordelijk voor het vervoer naar u als consument toe. U geeft zelf aan de helm in onbeschadigde nieuwstaat te hebben ontvangen. Wettelijk is vastgesteld ( dit staat ook beschreven in onze algemene voorwaarden die overigens zijn opgesteld door de consumentenbond ) dat u als consument het risico draagt van de retourzending. Helaas hebben wij uw helm beschadigd retour ontvangen. U heeft daarvan foto's van ons ontvangen. U zult kunnen begrijpen dat wij een beschadigde helm niet meer kunnen verkopen. Wettelijk is vastgesteld dat wij u een schadebedrag in rekening mogen brengen. Aangezien wij geen beschadigde helmen kunnen en willen verkopen is de restwaarde van deze helm voor ons € 0,- . Uit coulance hebben wij u aangeboden om de helm retour te nemen en u de helft van het aankoopbedrag terug te betalen. Een andere mogelijkheid die wij u geboden hebben is, dat u de beschadigde helm zelf houdt en wij u de helm op onze kosten weer terug zenden. Al met al een hele nette oplossing, waarbij wij in onze coulance nog verder gaan dan de door de wet vastgestelde eisen. Er is intussen al meerdere malen mailverkeer met u geweest en telefonisch bent u niet bereikbaar. U geeft aan niet akkoord te gaan met de door ons geboden oplossing en een klacht op klantenkompas te zetten .... Dit verandert helaas niks aan de situatie omdat wij ervan overtuigd zijn dat ons geen schuld treft en wij ons volledig aan de wettelijk vastgestelde voorwaarden houden. Mocht u toch besluiten akkoord te gaan met de door ons aangeboden oplossing, dan horen wij dat graag.
    Gijs
    Zo gaan we hier niet uitkomen, ik zal de consumentenbond om hulpvragen
    Gijs
    Contact gehad met de consumentenbond. Helaas is er een wildgroei aan malafide internetbedrijven die goedkoop goederen aanbieden maar die niet zijn aangesloten bij Thuiswinkelwaarborg / Geschillencommissie. Wanneer je dan je gelijk wilt halen rest alleen de gang naar de rechter deze drempel is te hoog voor mij (en de meeste consumenten). Ik ben mijn geld kwijt en waarschuw iedereen erg op te letten met dit bedrijf
    Helmspecialist.nl
    Zoals eerder vermeld, heeft Helmspecialist.nl zich in deze zaak keurig aan de wettelijk voorgeschreven regels gehouden (zoals altijd) . Sterker nog, er is meneer, een hele nette oplossing aangeboden. Klant is wettelijk verantwoordelijk voor de retourzending. Klant geeft zelf aan dat de helm onbeschadigd was voordat hij de helm heeft teruggestuurd. Het is wettelijk vastgesteld dat de consument het risico voor de retourzending draagt. Om die reden vragen wij onze klanten ook, om hier rekening mee te houden met het inpakken. Helm is beschadigd retour ontvangen door Helmspecialist (tijdens vervoer beschadigd?). Daardoor is de helm onverkoopbaar en heeft geen enkele waarde meer. Ondanks dat, heeft Helmspecialist uit coulance aangeboden om de helm retour te nemen en de helft van het aankoopbedrag terug te betalen (terwijl deze niet meer kan worden verkocht ivm beschadigd). Klant heeft dit geweigerd en geprobeerd met bedreigingen en negatieve verhalen op internet het toch voor elkaar te krijgen om zijn geld terug te krijgen. Uiteindelijk heeft hij bij meerdere instanties te horen gekregen dat Helmspecialist meer dan netjes heeft gehandeld. Op de website www.helmspecialist.nl kan iedereen beoordelingen bekijken van Kiyoh. Kiyoh is een onafhankelijke beoordelingswebsite, Op de beoordelingen kan door Helmspecialist geen enkele invloed worden uitgeoefend. Dit zijn dus eerlijke beoordelingen / meningen van klanten die iets hebben gekocht en/ of retour hebben gestuurd. Helmspecialist heeft bijna 6500 beoordelingen met een gemiddeld cijfer van een 9. Hiermee hopen we vertrouwen te kunnen geven aan onze nieuwe klanten. Mochten er nog twijfels zijn, kunt u ons altijd even bellen en staan we u graag te woord. H gr, Team Helmspecialist.
    Gijs
    Goedkope helmen maar erg slechte service.

Gijs

Ook een klacht indienen over ?