Klacht Hema Cadeau en Tickets: Hema houdt zich niet aan de wet voor het terugbetalen van een geboekte ticket

Klachtnummer
# 298674
Gebruiker
F.F. Risselada
Datum
3 reacties

Details

De klacht

Op 27 februari twee tickets voor een stedentrip gekocht bij de Hema (order #328288). Helaas konden we voor de reis niet zelf kiezen in welk hotel we konden overnachten en daarom wilden we annuleren. De volgende dag de transactie geprobeerd te annuleren. De ellende begon al toen de linkjes in het bevestigingsmailtje niet werkten! Nadat we de zaak konden annuleren via de gewone website (na drie telefoontjes met de klantenservice) duurde het tot 12 maart voordat er een reactie kwam, met de mededeling dat het geld binnen veertien werkdagen op de rekening teruggestort zou worden.
Dit is echter niet conform de wet (die stelt dat het geld binnen veertien dagen (geen werkdagen!) teruggestort moet worden, maar het is ook uitermate teleurstellend. Ik had dit echt niet verwacht van de Hema.

De oplossing

Vandaag nog mijn geld terug graag. En helaas voor de Hema, ik ga dus nooi, maar dan ook nooit, meer een reisje boeken via hen.

3 reacties

  1. Auteur
    F.F. Risselada
    Datum
    Hallo Hema! Bestaan jullie nog? Geen enkele reactie op mijn klacht, en ook mijn geld nog niet terug. Zelfs niet binnen de veertien werkdagen die jullie toezegden. Graag zsm een reactie.
  2. Auteur
    F.F. Risselada
    Datum
    Ik denk dat het tijd wordt voor een melding aan Stekeligheden.......
  3. Auteur
    F.F. Risselada
    Datum
    Na heel veel telefonisch contact met de klantenservice, waarbij ik zelfs netjes en op tijd teruggebeld werd (hulde dames!) bleek dat een menselijke fout ten grondslag lag aan het niet terugbetalen van de reissom. Jammer dat het twee weken moest duren voordat de Hema de eerste mail stuurde en dat het toen nog bijna vier weken moest duren voordat ik mijn geld echt terug had. Dus ondanks de inzet van de dames van de klantenservice, een dikke onvoldoende!

Ook een klacht indienen over Hema Cadeau en Tickets?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen